تبلیغ رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه است

اقتصاد ایران: قم- مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تبلیغ را رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه برشمرد و گفت: تبلیغ حقیقی باید با فرهنگ جامعه پیوست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ اظهار کرد: تبلیغ به عنوان رسالت بنیادین و ذاتی حوزه علمیه شناخته می‌شود و می‌بایست گسترش و ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: تبلیغ حقیقی باید با فرهنگ جامعه پیوست پیدا کند و حوزه علمیه به عنوان پرچم داری این امر بایستی پیشرو آن باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: مقوله حکمت در واقع مضمون تبلیغ در حوزه علمیه است ضمن اینکه تبلیغ دین و شعائر اسلام دانش بنیان بوده و مبلغ باید این بن و پایه را درک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مبلغ باید دین را باور داشته و از آن دفاع کند ضمن اینکه در این امر باید با روحیه استدلال، روح تهاجمی و فعال داشت.

وی با تصریح بر اینکه کار مهم حوزه علمیه حل مساله، تربیت مبلغ و پاسخ به شبهه است، عنوان کرد: حوزه علمیه باید نگاه تبلیغ عمومی را صیانت کند و تبلیغ تخصصی در قلمروهای دیگر باید رشد کند و در درختواره علوم حوزوی به آن به طور ویژه توجه شده است.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: هنر و علم با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند و هنر نیز در تبلیغ ریشه دارد و رسالت مهم مبلغین تلاش برای نفوذ تبلیغ در هنرهای امروز بشر است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تبلیغ دین توأم با هنر کار بسیار مغتنم و ارزنده‌ای است، خاطرنشان کرد: آفاق وسیعی پیش روی حوزه علمیه است که وارد نشده‌ایم و این امر باید با ورود جوانان جهادی محقق خواهد شد ضمن اینکه ارتباط با جامعه هنری از ملزومات آن است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ