دو گزینه جانشینی برانکو مشخص شدند

اقتصاد ایران: رسانه چینی از آنتونیو پوچه، سرمربی اسپانیایی تیم زیر ۲۱ سال چین به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی برانکو نام برده است.

ورزش سه: رسانه چینی از آنتونیو پوچه، سرمربی اسپانیایی تیم زیر ۲۱ سال چین به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی برانکو نام برده است.

 رسانه سوشو چین در گزارشی، به بررسی دو جانشین احتمالی برانکو پرداخته و نوشته است: باخت ۱-۲ تیم ملی فوتبال چین مقابل عربستان سعودی که منجر به دومین شکست پیاپی و قرار گرفتن در قعر جدول گروه شد، آغاز بسیار بدی برای مرحله سوم مقدماتی جام جهانی بوده است. باوجود اینکه هنوز ۸ بازی دیگر باقی مانده و چین تا حدودی برای این شکست‌ها آمادگی روانی داشت، اما تصمیمات سرمربی ایوانکوویچ تحت انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته و درخواست‌ها برای برکناری او به شدت افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌های خبرنگار "پکن یوت" اتحادیه فوتبال چین در حال بررسی تغییر سرمربی برای متوقف کردن این روند نزولی است. اما به دلیل محدودیت زمانی و هزینه‌های زیاد تغییر مربی، گزینه‌های مناسبی برای انتخاب وجود ندارد. در این شرایط، اتحادیه فوتبال چین احتمالاً یکی از سرمربیان تیم‌های پایه ملی را به عنوان سرمربی موقت برای نجات تیم انتخاب خواهد کرد. در این بین، آنتونیو پوچه، سرمربی اسپانیایی تیم زیر ۲۱ سال چین، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آید.

صبح روز دهم سپتامبر، مسئولان اتحادیه فوتبال چین به محل اقامت تیم ملی رفتند تا ضمن انگیزه‌بخشی به تیم، خواسته‌های مشخصی را از بازیکنان و کادر فنی مطرح کنند. به عبارت دیگر، آنها اعلام کردند که اگر تیم ملی چین در مسابقه مقابل عربستان سعودی روحیه مناسبی نشان ندهد، پیگیری‌های جدی انجام خواهد شد. اگر ایوانکوویچ نتواند عملکردی ارائه دهد که هواداران و جامعه را راضی کند، برکناری او تنها نتیجه خواهد بود.

اتحادیه فوتبال چین در مسئله تغییر سرمربی همواره محتاطانه عمل کرده است. از یک سو، تیم ملی چین علی‌رغم دو شکست پیاپی، هنوز ۸ بازی دیگر پیش رو دارد؛ به این معنی که ایوانکوویچ تا این لحظه تخلفی از قرارداد نداشته و مأموریت‌های خود را به طور کامل انجام داده است. از سوی دیگر، تغییر سرمربی مسائل پیچیده‌ای را به همراه دارد؛ از جمله مشکلات قراردادی با کادر فنی فعلی و همچنین یافتن جایگزین مناسب در مدت زمان کوتاه. اگر تغییر سرمربی انجام شود و نتیجه مورد انتظار به دست نیاید، نه تنها تیم از بحران خارج نخواهد شد، بلکه تصمیم‌گیرندگان تغییرات در کادر فنی نیز باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند. باتوجه به فاصله زمانی کوتاه بین دور دوم و سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی، تغییر سرمربی در این شرایط پرخطر است.

با این حال، با توجه به وضعیت فعلی، اتحادیه فوتبال چین به مرحله‌ای رسیده که مجبور به تغییر سرمربی است. فشار افکار عمومی و هواداران، به همراه افت شدید روحیه تیم ملی، مسائلی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. آمارها نشان می‌دهد که تیم ملی چین تحت هدایت ایوانکوویچ در ۶ مسابقه ۱ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست را تجربه کرده است. از زمان شکست ۳-۰ در دور قبلی مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی، تیم دچار تردیدهایی در مورد تصمیمات ایوانکوویچ شده است. اگر سرمربی نتواند اعتماد عمومی را جلب کند، نه تنها کنترل رختکن از دست خواهد رفت، بلکه اجرای تاکتیک‌ها در بازی نیز به شدت آسیب خواهد دید، که این مسئله نگرانی اصلی اتحادیه فوتبال چین است.

با توجه به عوامل مختلف، اتحادیه فوتبال چین احتمالاً یکی از سرمربیان فعلی تیم‌های پایه ملی را برای هدایت تیم ملی انتخاب خواهد کرد. یوگسلاوویچ، سرمربی تیم زیر ۱۹ سال چین و آنتونیو، سرمربی تیم زیر ۲۱ سال، از جمله گزینه‌های مناسب به شمار می‌آیند. با این حال، تیم زیر ۱۹ سال چین قرار است در فوریه سال آینده در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا شرکت کند و به عنوان تیمی که مسئولیت حضور در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس را دارد، انتخاب یوگسلاوویچ برای هدایت تیم ملی، به آماده‌سازی تیم زیر ۱۹ سال آسیب می‌زند.

تیم زیر ۲۱ سال چین تا سپتامبر سال آینده در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا شرکت نمی‌کند. جالب اینجاست که آنتونیو به دلیل نتایج مطلوبی که در گذشته به دست آورده، بار دیگر توسط اتحادیه فوتبال چین استخدام شده است. در جریان جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در سال گذشته، آنتونیو توانست تیم زیر ۲۰ سال چین را به جمع هشت تیم برتر برساند. همچنین، آنتونیو طی سال‌های گذشته با فوتبال چین آشنایی خوبی پیدا کرده است.

گفته می‌شود ایوانکوویچ در عصر امروز به پکن بازخواهد گشت و سپس با اتحادیه فوتبال چین در مورد ادامه همکاری یا تغییر سرمربی گفتگو خواهد کرد. تصمیم نهایی اتحادیه فوتبال چین به زودی مشخص خواهد شد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ