افتتاح چهار و پنجمین شعبه دادگاه صلح مرکزی در محلات و خنداب

اقتصاد ایران: اراک- رییس کل دادکستری مرکزی از افتتاح چهار و پنجمین شعبه دادگاه صلح مرکزی در دادگستری شهرستان های محلات و خنداب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید جزایی اظهار کرد: توسعه ظرفیت صلح و سازش از طریق تشکیل دادگاه صلح، از اقدامات بسیار مهمی است که در دوره تحول دستگاه قضائی با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف انجام گرفته است.

وی افزود: در این راستا با پیگیری‌های صورت گرفته شعبه دادگاه صلح در محل دادگستری شهرستان‌های محلات و خنداب به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت تشکیل دادگاه صلح، بیان داشت: این دادگاه‌ها با تمرکز بر حل و فصل اختلافات از طریق سازش و میانجی‌گری، نقش بسزایی در کاهش بار کاری دادگاه‌های عمومی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها ایفا می‌کنند که این امر منجر به کاهش هزینه‌های دادرسی، افزایش رضایت‌مندی مردم و در نهایت، تقویت اعتماد عمومی به دستگاه قضائی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی بیان کرد: در دادگاه‌های صلح دعاوی مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان، تأمین دلیل، تأمین خواسته، تأمین ترکه، تأمین مهر و موم ترکه، دعاوی تخلیه اماکن استیجاری، پرونده‌های تصادفات، دعاوی ناشی از حوادث کار، جرایم کیفری ۷ و ۸ و سایر عناوین پیش‌بینی شده در قانون رسیدگی می‌شود.

گفتنی است آغاز به کار اولین دادگاه صلح استان در حوزه قضائی زرندیه بوده و در ادامه این روند، طی مراسم‌هایی جداگانه در دادگستری شهرستان‌های محلات و خنداب و با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین قضائی و اجرایی شهرستان، شعبه دادگاه صلح در این دادگستری‌ها شروع به کار کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ