سدان جدید آئودی در جمع وارداتی های ایران

اقتصاد ایران: عصر خودرو- در اکثر بازارهای جهان هدف مردم از خرید سدان‌ کوچک، بهره‌مندی از هندلینگ و پایداری خودرو در کنار ابعاد جمع و جورتر است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اگر به اندازه بنز و بی‌ام‌و طرفدار آئودی نباشید، حتما با خود می‌گویید که این برند سدانی در ابعاد و اندازه CLA و سری 2 ندارد اما سخت در اشتباه هستید! A3 سدانی کوچک است که نادین خودرو قصد عرضه نمونه لانگ آن را به بازار کشورمان را دارد.

مقدمه
آئودی برندی است که همه مردم جهان نام آن را با تکنولوژی‌های جدید می‌شناسند. این برند مطرح آلمانی که به واسطه لوگو جذابش، آن را با لقب ارباب حلقه‌ها می‌شناسند، سدان کوچک اما خانوادگی به نام A3 دارد که از سال 1996 روی خط تولید این شرکت قرار دارد. در کشورمان کسانی که در محدوده مناطق آزاد زندگی می‌کنند بیشتر با محصولات آئودی از جمله A3، A4 و TT آشنا هستند.
A3 تا به حال با چهار نسل در بازارهای جهانی حضور پررنگی داشته و به رقابت با خودروهای بی‌ام‌و سری 2 و مرسدس بنز CLA پرداخته است. نسل چهارم این سدان لوکس با کد اتاق 8Y از سال 2020 روی خطوط تولید آئودی در کشورهای آلمان و چین مونتاژ می‌شود. این نسل بر روی پلت فرم MQB EVO گروه فولکس واگن بنا شده که خودروهایی همچون اشکودا اکتاویا، سئات لئون و گلف محبوب، از این پلت فرم بهره می‌برند.

مشخصات فنی
آئودی A3 در بازارهای جهانی با قوای محرکه متنوعی عرضه می‌شود. نمونه‌ای که نادین خودرو برای بازار ایران انتخاب کرده، از موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برد. این موتور تماما آلومینیومی حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال توان این سدان اسپرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو انجام می‌پذیرد. همانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی Q3 این خودرو هم علاوه بر گیربکس اتوماتیک از گیربکس 6 سرعته دستی هم استفاده می‌کند تا قابلیت‌های اسپرتش را به بهترین نحو ممکن در اختیار راننده قرار دهد.
مصرف سوخت ترکیبی A3 طبق اعلام کمپانی، 6.54 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ابعاد خودرو و باک 51 لیتری آن، می‌توان این خودرو را در زمره سدان‌های کم مصرف قرار دارد.
A3 طبق ادعا سازنده، شتاب 0-100 را در 9.1 ثانیه به ثبت می‌رساند که برای وزن 1420 کیلوگرمی آن عدد قابل قبولی به حساب می‌آید.
سیستم تعلیق این سدان در جلو مستقل مک فرسون و در عقب مستقل مولتی لینک است. با این نوع ترکیب سیستم تعلیق می‌توان انتظارات زیادی در بخش هندلینگ و سواری از این خودرو داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی
سدان اسپرت تازه وارد این برند مطرح، به امکاناتی همچون 2 کیسه‌هوای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ترمز جلو و عقب دیسکی، دستیار کمکی رانندگی ADAS (کروزکنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، هشدار خروج از خط، سیستم ترمز اضطراری)، سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مالتی مدیا 10 اینچی لمسی با قابلیت اتصال تلفن همراه و پورت USB و بلوتوث، 8 عدد بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، فرمان برقی و چراغ‌های تماما LED مجهز است.

 

 

 

ابعاد و اندازه
آئودی برای سدان A3 سه تیپ اتاق با ابعاد مختلف طراحی کرده که عبارت‌اند از : A3 Sedan، A3 Sportback و A3L که با توجه به مشخصات اعلام شده نمونه وارداتی نادین خودرو از نمونه A3L است که در پارامتر طول چند میلی‌متری از دو نمونه دیگر بزرگ‌تر است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب : 4548، 1814 و 1429 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور این خودرو به سبب طول بیشتر، عدد 2680 است. شاید جالب باشد بدانید که در نمونه کوتاه‌تر این سدان، این فاصله 2636 میلی‌متر است.
حجم صندوق A3 تنها 388 لیتر است که البته با توجه به کلاس ابعادی آن، تا حدی قابل چشم پوشی است.
روی این سدان وارداتی رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی نصب شده که با توجه به کیفیت نامناسب جاده‌های ایران، این سایز رینگ بهترین عدد است که هم سواری نرمی را از این سدان دریافت می‌کنید و هم نگران آسیب دیدن رینگ‌های این خودروی دوست داشتنی نخواهید بود.

 

جمع بندی
با کنار هم قرار دادن این نکات می‌توان به این نتیجه رسید که A3 هر چند در نسخه لانگ هم که به بازار بیاید، باز هم سدان سایز متوسط نخواهد بود. پس این خودرو مناسب کدام سبک و سلیقه است؟ اگر خانواده‌ای کم جمعیت هستید که قصد استفاده از خودروی سدان با ابعاد جمع و جور دارید و هدف شما از خرید خودروی سدان پایداری بهتر و فضای بیشتر سرنشینان است، A3 یک انتخاب درست و منطقی خواهد بود.

 

برای مشاهده کاتالوگ ای خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ