هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

اقتصاد ایران: بررسی زوایای عملیات گذرگاه الکرامه و خطرات آن برای تل آویو در کنار پرداختن به یک تحول راهبردی مهم در جغرافیای سیاسی جهان از محورهای مورد توجه روزنامه مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات یک شهروند اردنی در گذرگاه الکرامه علیه صهیونیست‌ها که به هلاکت سه تن از آنها انجامید نشان می‌دهد احتمال باز شدن هشتمین جبهه علیه رژیم صهیونیستی به شدت قوت گرفته است.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه رأی الیوم در خصوص عملیات الکرامه نوشت: نتانیاهو بیش از همه به خطر عملیات الکرامه وافق است. سال قبل در همین ایام شاهد یک عملیات دیگر در غور اردن بودیم که به هلاکت سه صهیونیست انجامید. چیزی که بیشتر از همه تل آویو را از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تا به امروز نگران می‌کند تبدیل شدن مرزهای میان کرانه شرقی و غربی رود اردن به طول صدها کیلومتر به یک میدان درگیری جدید با نظامیان صهیونیست با مشارکت رزمندگان فلسطینی، اردنی و عربی است. گذرگاه کرامه یک سمبل از نبرد الکرامه در سال ۱۹۶۸ است که نخستین واکنش عربی به شکست سال ۱۹۶۷ به شمار می‌رود. نتانیاهو همواره از هفت جبهه در اطراف اراضی اشغالی سخن می‌گوید اما باید بداند که جبهه هشتم نیز وجود دارد؛ مرزهای اردن.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه القدس العربی در خصوص نتانیاهو نوشت: چند روز قبل در جشنواره سینمایی بین المللی در تورنتو مستند پرونده‌های فساد نتانیاهو به نمایش درآمد. در این مستند برای نخستین بار صحنه‌هایی از جلسات بازپرسی از نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت و کلاه برداری نشان داده شد. این مستند حاوی مصاحبه با تعدادی از معاونان سابق نتانیاهو و مقامات سابق رژیم صهیونیستی درباره نخست وزیر این رژیم است. نتانیاهو در این مستند به عنوان یک متهم به فساد از زمان تشدید فشارها برای محاکمه‌اش دست به تغییر سیستم قضائی به بهانه اصلاحات زده و از سوی دیگر جنگ در نوار غزه را طولانی می‌کند تا از محاکمه شانه خالی کند.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته به صورت واضح و آشکار یک کلیپ ویدئویی از تونلی که اجساد شش تن از اسرای صهیونیست را پیدا کرده بود منتشر کرد. پیدا شدن اجساد این اسرا طی ۲ هفته گذشته موجی از خشم و نفرت را در اراضی اشغالی نسبت به عملکرد نتانیاهو ایجاد کرد. اینک به نظر می‌رسد ارتش رژیم صهیونیستی و در رأس آن مقامات نظامی تل آویو تلاش می‌کنند با برانگیختن مجدد خشم صهیونیست‌ها، نتانیاهو را برای امضای توافق با جنبش حماس مجبور کنند.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: راهی برای فرار برابر نسل کشی نظامیان صهیونیست در این باریکه وجود ندارد. کشتار اخیر در المواصی اولین جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود اما وحشی گری صهیونیست‌ها هنوز نتوانسته وجدان جامعه بین الملل را بیدار کند. مدعیان حقوق بشر کجا هستند و شورای امنیت سازمان ملل چه زمانی به وظایف انسانی خود در برابر این حمام خون بی سابقه در تاریخ عمل خواهد کرد؟

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه سوری الوطن در خصوص نتانیاهو نوشت: به نظر می‌رسد نخست وزیر رژیم صهیونیستی روند انتقال مرحله‌ای از میادین جنگ را آغاز کرده است. از بهانه تراشی در مسیر دستیابی به توافق با جنبش حماس و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از نوار غزه تا حرکت به سمت جنگ افروزی در جبهه شمالی و درگیری با حزب الله لبنان. مقامات رژیم صهیونیستی بعد از ناکام گذاشتن مسیر مذاکرات آتش بس در غزه بر طبل‌های جنگ در مناطق شمالی می‌کوبند. البته این اقدام، به معنی تلاش نتانیاهو برای فرار رو به جلو و رها شدن از فشارهای اوضاع کرانه باختری، نوار غزه و حملات حزب الله است.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه المراقب العراقی به نقل از ائتلاف دولت قانون در این کشور نوشت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعید است و واشنگتن در قبال این کشور حسن نیت ندارد. درست است که دولت عراق به سمت توافق برای خروج نیروهای آمریکایی حرکت کرده اما مسأله این است که واشنگتن تاکنون درباره این روند هیچ اظهار نظری نکرده است.

هشتمین جبهه نبرد مقابل تل‌آویو شعله‌ور شده است

روزنامه یمنی المسیره درباره آمریکا نوشت: عقب نشینی ناوهای جنگی آمریکا از دریای سرخ یک تحول منحصربه فرد و مهم در سطح بین المللی و ژئوپلیتیک به شمار می‌رود. این اقدام بیشتر از آنکه یک تصمیم لجستیکی باشد یک تحول راهبردی در تعامل با اوضاع منطقه و جهان محسوب می‌شود به طوری که نشان از تغییر محسوس در موازین نظامی و استراتژی‌های کشورهای بزرگ در منطقه دارد. خروج نیروهای آمریکایی تنها به معنی کاهش قدرت این کشور در منطقه نیست بلکه بیانگر یک تحول ریشه‌ای در جغرافیای سیاسی جهان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ