مقامات آمریکا: دروغ‌ها و تهدیدها انتخابات را مخدوش کرده است

اقتصاد ایران: مقامات انتخاباتی ایالتی آمریکا اظهار کردند اعتماد به انتخابات با دروغ‌ها و تهدیدها مخدوش شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات ارشد انتخاباتی دو ایالت آمریکا خطاب به هیئتی از کنگره هشدار دادند که اعتماد به انتخابات با تلاش های ایدئولوژیک برای بی اعتبار کردن سیستمی که با تهدیدهای بی امان علیه کارکنان انتخاباتی شکل گرفته، مخدوش شده است.

براساس این گزارش، مگی اولیور دبیر دموکرات ایالت نیومکزیکو در شهادت نامه‌ای کتبی خطاب به کمیته دولتی مجلس نمایندگان آمریکا که ناظر بر انتخابات فدرال است، اظهار کرد این یک چرخه معیوب است که باید برای صلاح و خوبی کشورمان از بین برود.

وی یکی از 6 مقام انتخاباتی ایالتی است که در جلسه استماع روز چهارشنبه کنگره درباره اعتماد عمومی به انتخابات 5 نوامبر در مقابل این کمیته حاضر شد.

این بانوی سیاستمدار آمریکایی هشدار داد که انتخابات آمریکا با تئوری ها، اطلاعات نادرست و دروغ های بزرگ که منجر به تهدیدها، خشونت و درخواست های اطلاعاتی عمومی ناچیز شده، در اذهان عمومی شکل گرفته است.   

در همین حال، یوسلین بنسون دبیر دموکرات ایالت میشیگان نیز در اظهارات کتبی خود در مقابل این کمیته خاطرنشان کرد که سرعت انتشار اطلاعات نادرست تهدیدهایی به همراه دارد که احساس اضطراب فراگیر را در میان دولتمردان و دست اندرکاران انتخابات ایجاد می کند.

وی تصریح کرد مردم مرا و کارکنان مرا و صدها کارمند د مقان انتخاباتی محلی را در ایالت ما تهدید می کنند. ما نمی توانیم دموکراسی امنی داشته باشیم اگر از امنیت مردمی که انتخابات را اجرا می کنند، حفاظت نکنیم.  

دونالد ترامپ دو روز پیش در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال تهدید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، افرادی که در جریان انتخابات 2020، تقلب کرده‌اند، در کامل ترین حد قانون، تحت پیگرد قضایی قرار می دهد. این شامل دوران حبس طولانی مدت است تا این تخطی از عدالت بار دیگر اتفاق نیافتد.

وی دموکرات ها را متهم به تقلب گسترده در انتخابات 2020 کرد و اذعان داشت رقابت 2024، تحت نزدیکترین بررسی های حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

نامزد جمهوری خواهان تصریح کرد وکلا، عوامل سیاسی، اهداکنندگان کمک های مالی، رای دهندگان و مقامات انتخاباتی ممکن است تحت این پیگرد قضایی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد افرادی که در این رفتار ناجوانمردانه دست داشتند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می شوند، رفتاری که ما متاسفانه پیشتر هرگز در کشور ندیده بودیم.

ترامپ بارها مدعی شده که تقلبی گسترده در انتخابات 2020 رخ داد و باعث شکست او در برابر جو بایدن شد. او نتایج انتخابات را در دادگاه به چالش کشید اما این ادعاها به دلیل نبود مدارک کافی و مستحکم، در دادگاه رد شد. دادگاه عالی آمریکا نیز، چالش های انتخاباتی مطرح شده را رد کرد.

در همین حال مقامات انتخاباتی آمریکا و کمپین کامالا هریس ، تهدید دونالد ترامپ برای زندانی کردن مقامات انتخاباتی فاسد، در صورت راه یابی دوباره به کاخ سفید را به شدت محکوم کردند.

آنها در پاسخ به پست روز گذشته ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشیال درباره تعقیب قضایی دست اندرکاران تخلف در انتخابات 2020 در صورت راه یابی دوباره به کاخ سفید، ترامپ را به ارعاب و تمایل برای به راه انداختن احتمالی خشونت متهم کردند.

آدریان فونتس دبیر ایالت آریزونا و مقام ارشد انتخاباتی در این ایالت، این پست ترامپ را ظالمانه خواند و اظهار کرد این پست مستعد به راه انداختن یک خشونت سیاسی است. وی افزود: متاسفانه، در حال حاضر امنیت یکی از اصلی ترین مسائل مورد توجه در انتخابات است. اظهارات ترامپ این احتمال را در اختیار بازیگران بد برای مسلح شدن قرار می دهد. ما باید از مقامات و کارمندان انتخاباتی حفاظت کنیم. ما باید برای هر چیزی آماده باشیم.

یکی از مدیران انتخاباتی ایالت کارولینای شمالی نیز در این باره گفت: بیم آن دارد که این اظهارات ترامپ، مانع از آن شود که افراد داوطلب خدمت به عنوان کارمند انتخاباتی شوند.

در همین حال سخنگوی کمپین تیم هریس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دونالد ترامپ گفته می خواهد در روز اول ریاست جمهوی اش دیکتاتور باشد. او گفته می خواهد به قانون اساسی پایان دهد. حالا او به صورت علنی، وعده داده که مخالفان سیاسی اش را تحت تعقیب قرار می دهد. و حالا او مصونیت دارد و دادگاه عالی به او اجازه داده هر کاری که می خواهد انجام دهد. او را جدی بگیرید.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

همچنین جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا یک طرح مورد حمایت ترامپ را ارائه کردند که در آن، افراد برای ثبت نام به منظور شرکت در انتخابات فدرال، ملزم به ارائه مدرک شهروندی می شوند.

در همین حال، اولیور رای دادن غیرشهروندان را مثالی از اطلاعات نادرست دانست که اعتماد شهروندان را سلب می کند.    

دبیر جمهوری خواه ایالت اوهایو نیز خطاب به این کمیته اظهار کرد رای دهندگان در این ایالت درباره رای دادن غیرشهروندان در پی هجوم مهاجران به کشور، نگران هستند. ایالت اوهایو حدود 8 میلیون رای دهنده ثبت نام شده دارد.

مارک وارنر دبیر جمهوری خواه ایالت ویرجینیای غربی نیز دستور اجرایی جو بایدن در سال 2023 به منظور هدایت نهادهای فدرال برای کمک به ثبت نام افراد برای رای دادن، را مورد انتقاد قرار داد. وی مدعی شد این اقدام بایدن درها را برای رای دادن غیرشهروندان باز می کند و منجر به رای دادن خارج از چارچوب قانون می شود.

انتهای پیام/  

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ