نظر قدیمی تیم کوک درباره دلیل تولید آیفون در چین جنجالی شد

اقتصاد ایران: ویدئویی قدیمی از تیم کوک دوباره در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده و کامنت ایلان ماسک در آن جنجال زیادی درباره انتقال کسب وکار شرکت ها به چین به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، یک ویدئوی قدیمی از تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در پلتفرم اجتماعی ایکس فراگیر شده است. در این ویدئو اپل کوک ادعا می کند شرکت ها برای کاهش هزینه هایشان تولید را به چین منتقل نمی کنند. همین امر واکنش های زیادی را در پی داشته است.

البته این ویدئو مربوط به قبل از زمانی است که اپل تولید محصولاتش را به کشورهای دیگر از جمله هند منتقل کند. کوک در این باره می گوید: تصور غلط رایج از نیروی کار ارزان چینی مدتهاست که منسوخ شده است. او در ادامه افزود: دلیل اصلی اینکه شرکت ها چین را برای تولید محصولاتشان انتخاب می کنند تعدد مهارت های موجود در یک مکان است.

دلیل وایرال شدن این موضوع نیز احتمالا آن است که ایلان ماسک به آن واکنش نشان داده است. ماسک با شیوه رازگونه همیشگی خود در پاسخ به این ویدئو نوشته است: «واقعیت دارد» که باعث در بخش کامنت های این ویدئو بحث و جدالی داغ میان مخالفان و موافقان آن شکل گرفت.

برخی از کاربران مدعی شده بودند کوک دروغ می گوید. برخی دیگر با او موافق بودند و در این میان عده ای نیز اشاره کرده بودند در این زمینه آمریکا از چین عقب افتاده است. با این وجود عده زیادی به این امر اشاره کرده بودند که اپل تولید خود را به کشورهای دیگری منتقل کرده که تولید را با هزینه ارزان انجام می دهند.

به گفته کوک نوع محصولاتی که شرکت هایی مانند اپل تولید می کنند نیازمند مهارت وابزارهای پیچیده است. این شرکت ها به دلیل «مقدار مهارت» ذکر شده، چین را مکان مناسبی برای انتقال فعالیت های خود به آنجا یافتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ