کار با همسایگان در اولویت دولت است‌

اقتصاد ایران: معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور گفت: سفر رئیس جمهور به عراق به عنوان اولین سفر، به این معناست که کار با همسایگان در اولویت است‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سنایی در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به برنامه‌های سفر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عراق، اظهار کرد: برنامه‌های این سفر بسیار متنوع است؛ انجام این سفر به عنوان اولین سفر رئیس‌جمهوری به این معناست که کار با همسایگان در اولویت است‌.

وی افزود: رئیس‌جمهوری در دیدارهای متعدد با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر عراق اعلام کرده است همانطور که گفتمانش در داخل ایران مبتنی بر وفاق است، در منطقه و بین کشورهای اسلامی هم مبتنی بر وحدت است.

سنایی یادآور شد: رئیس‌جمهوری تأکید کردند وحدت میان کشورهای اسلامی می‌تواند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کند و زمینه رشد، توسعه، تفاهم و افزایش تبادل بین کشورهای منطقه و مسلمان را فراهم کند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به دستاوردهای این سفر، گفت: ۱۴ سند امضا شده است که موضوعات مختلف را پوشش می‌دهد، ما البته موانعی هم در کار با عراق داریم؛ ضمن اینکه عراق یکی از مقاصد اصلی صادرات ایران است و سالانه نزدیک ۱۰ میلیارد دلار صادرات به این کشور داریم، با این‌حال پیمانکاران، بازرگانان و بخش خصوصی ایران با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم امضای این اسناد بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: در این سفر توجه خاصی به حوزه بازرگانی شد. بعدازظهر امروز نیز یک همایش بزرگ با تجار ایرانی داریم. امیدواریم هم در بغداد، هم در اقلیم کردستان و هم در بصره، مشکلات حوزه بازرگانی و تجاری مرزی و ایجاد بازارچه‌های مرزی مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ