۲۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه فارس تحصیل می کنند

اقتصاد ایران: شیراز- مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه در فارس ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه درحال تحصیل هستند،گفت:با تلاش انجام شده همین تعداد طلبه نیز درحوزه قم مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی صبح چهارشنبه در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران در خصوص رسالت حوزه علمیه فارس، گفت: حوزه علمیه با بیش از هزار سال قدمت در راستای رسالت خود نقش آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: از اولین رسالت‌های حوزه علمیه پس از آغاز عصر غیبت اقدام علما نسبت به تدوین کتب روایی بود، پس از آن سنت اجتماعی و در حال حاضر احداث مدارسی بود که در شیراز و فارس با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه فارس به رویداد گسترش امواج رسانه‌ای اشاره و افزود: اکنون شاهد ظهور تمدن‌هایی مانند تمدن غرب در عرصه‌های مختلف هستیم، پس از انقلاب اسلامی این رقابت‌های تمدنی بیشتر شده است، لذا علاوه بر آنکه باید بتوانیم جایگاه حوزه را حفظ کنیم و با رقیب خود هماورد داشته باشیم لازم است حوزه علمیه بیشتر معرفی شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار و عقل هشیار جامعه هستند، گفت: انتظار از رسانه این است که واقعیت‌های جامعه و انتقادها و کاستی‌ها را آنگونه که هست بیان کند و جوانان باید با ظرفیت کلان هویت ملی و دینی آشنا شوند.

حجت الاسلام محمودی به ارکان حوزه اشاره کرد ادامه داد: یکی از وظایف حوزه تربیت علما و دانشمندان بوده و این مستلزم برخورداری از غنای حوزه است، حوزه مرکز دانش‌بنیانی است که بر اساس رسالتی که دارد اقدام به تولید علم و تربیت یافته‌ها کرده است.

وی تقوا محوری را دومین ارکان حوزه برشمرد و گفت: ارتباط میان اخلاق و تقوا و علم این است که اخلاق و تقوا به علم جهت می‌دهد، باید این علم یک جهت دهندگی داشته باشد که آن تقوا است که مانند یک بال در کنار بزرگان حوزه قرار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس افزود: آینده‌نگری حوزه رکن بعدی حوزه است که لازم است حوزه مجهز به علومی باشد که نیازهای متغیر انسان معاصر را پاسخ دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس به راه‌اندازی بخش بین‌الملل حوزه علمیه فارس اشاره و گفت: با توجه به رسالت بین‌المللی حوزه اقدام به تأسیس بخش بین‌الملل کرده‌ایم که با حمایت نماینده ولی فقیه در فارس در این بخش موفق بوده‌ایم.

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه در ۷۶ مدرسه در حال تحصیل در حوزه‌های علمیه فارس هستند و همین تعداد طلبه در قم مشغول تحصیل هستند.

وی در خصوص جهاد تبیین نیز افزود: یکی از مسئولیت‌های حوزه علمیه جهاد تبیین است، حوزه علمیه مشغول به تربیت و پرورش کارشناسان دین بوده که امر دین، توجه به مسائل اعتقادی و احکام است.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به آئین آغاز سال جدید حوزه علمیه فارس گفت: ۲۴ شهریور ماه مراسم بازگشایی سال تحصیلی را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی تصریح کرد: برخی از حوزه‌ها در فارس مانند مدرسه علمیه منصوریه و خان دارای قدمت بسیاری هستند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، که سازمان میراث فرهنگی همکاری خوبی دارد اما نیاز به برنامه ریزی است که هرچه سریع‌تر تعمیرات به پایان برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ