۳ خودروی رویایی متقاضیان در راه بازار

اقتصاد ایران: قیمت نهایی سه خودروی وارداتی به ایران مشخص شد تا شاهد ورود گران‌ترین محصول به بازار خودرو تا این لحظه باشیم.اقت

اقتصادنیوز: قیمت نهایی سه خودروی وارداتی به ایران مشخص شد تا شاهد ورود گران‌ترین محصول به بازار خودرو تا این لحظه باشیم.

 قیمت نهایی آئودی Q۵ برقی، تویوتا کرولا کراس هیبریدی و فولکس واگن ID.۴ برای واگذاری به ثبت‌نام کنندگان مشخص شد. براساس اخبار منتشر شده قیمت آئودی Q۵ برقی سه میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومان، قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید دو میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان و قیمت فولکس واگن ID.۴ نیز دو میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین می‌توان گفت بعد از نهایی شدن قیمت سه خودروی یاد شده، آن‌ها به یک قدمی بازار رسیده‌اند و به زودی شاهد حضور این خودروها در جاده های کشور خواهیم بود. خودروهایی که روزگاری متقاضیان به دلیل ممنوعیت واردات رویای حضور آن‌ها در بازار کشور را داشتند و حالا این رویا رنگ واقعیت به خودش گرفته و شاهد هستیم به زودی روانه بازار می‌شوند.

البته آئودی Q۵ برقی، تویوتا کرولا کراس هیبرید و فولکس واگن ID.۴ به دلیل اینکه قیمت جهانی‌شان بیش از سقف در نظر گرفته شده برای ورود خودرو در آیین نامه اجرایی واردات خودرو است، از مسیر خودروهای وارداتی برای جانبازان امکان حضور در بازار ایران را پیدا کردند.

براساس آیین‌نامه واردات خودرو سقف مجاز برای ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز ۲۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است. اما سیاست گذار در بحث واردات خودرو از مسیر جانبازان سقف قیمتی را تا ۳۵ هزار یورو افزایش داده است. همین بالا بردن سقف قیمتی باعث شده تا ورود خودروهای برقی و همچنین برخی از محصولات بنزینی برندهای مطرح جهانی در جاده ورود به بازار خودروی کشور قرار گیرند.

قیمت نهایی اعلامی برای آئودی Q۵ برقی نشان می‌دهد این خودرو گران‌ترین محصولی است که تاکنون روانه بازار کشور شده است. پیش از این محصولاتی از برندهای جهانی با قیمت‌هایی نزدیک به قیمت تویوتا کرولا کراس هیبرید و همچنین فولکس واگن ID.۴ به کشور وارد شده بودند.  اما قیمت آئودی Q۵ برقی به نوعی سقف قیمت برای یک خودرو در مبدا را شکست و رکورد جدید قیمت را به نام خود ثبت کرد.

حال سوال اینجاست که بازار از سه خودروی یاد شده چه استقبالی خواهد کرد؟  با توجه به اینکه آئودی Q۵ برقی، تویوتا کرولا هیبرید و فولکس واگن ID.۴ از مسیر جانبازی وارد کشور خواهند شد، پیش‌بینی می‌شود سه خودروی یاد شده تیراژ بالایی نداشته باشند و همین محدودیت تیراژ بر قیمت‌های بازاری آن‌ها اثرگذار شود تا شاهد ثبت رکوردهای قیمتی در بازار خودرو بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور باشیم.

 آنچه شاید تا حدی متقاضیان را برای خرید سه خودروی جدید وارداتی مردد کند، موضوع برقی بودن این محصولات است.  زیر ساخت‌های لازم برای محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز مانند ایستگاه‌های شارژ و همچنین خدمات پس از فروش متناسب با خودروهای برقی به صورت گسترده در سطح کشور ایجاد نشده است و همین مسئله می‌تواند پای خریداران را برای حضور در بازار و در اختیار گرفتن این خودروها تا حدی شُل کند. اما همان طور که پیش‌تر گفته شد با توجه به تیراژ پایین عرضه از یک سو و حضور متقاضیان ماجراجویی که به استفاده از خودروهایی با تکنولوژی روز علاقه‌مند هستند از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود سه خودروی یاد شده بعد از ورود به بازار با استقبال روبرو شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ