خسارت‌های استفاده از آسانسور غیراستاندارد متوجه مالک ساختمان است

اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: مردم در نظر داشته باشند که در وهله نخست، خسارت‌های ناشی از استفاده و کاربرد آسانسور غیراستاندارد، متوجه مالک هر ساختمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مطهری در حاشیه برگزاری مانور آسانسور گفت: لازم است مالکان ساختمان، به صورت سالانه برای اخذ گواهی استاندارد ادواری ساختمان اقدام کنند چراکه در صورت بروز هرگونه حادثه، تمامی هزینه‌ها برعهده صاحبان ساختمان خواهد بود و حتی شرکت‌های بیمه هم مسئولیتی نداشته و وظیفه‌ای در قبال پرداخت هزینه جبران آسیب‌ها ندارند.

وی با اشاره به مانور آسانسور ادامه داد: برگزاری مانور بازرسی آسانسور با محوریت اداره کل استاندارد و همراهی تعدادی از نهادها، ناظران از آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و دولتی درخصوص بررسی وضعیت گواهینامه ایمنی استاندارد انجام شد.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: این گشت بازرسی با توجه به استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱-۶۳۰۳ برای آسانسورهای برقی و شماره ۲-۶۳۰۳ برای آسانسورهای هیدرولیکی و همچنین دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسور با توجه به اهمیت ضرورت نظارت بر آسانسورهای منصوبه خصوصاً در اماکن عمومی و مراکز خدماتی، درمانی صورت گرفت.

مطهری افزود: دو نوع استاندارد برای آسانسور وجود دارد که مالکان هر ساختمان باید نسبت به اخذ آن‌ها اقدام کنند، مورد اول استاندارد ملی نام دارد و مورد دوم استاندارد ادواری است. هنگامی که مالکان ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار اقدام می‌کنند، لازم است به دنبال کسب گواهی استاندارد اولیه نیز باشند.

وی اظهار کرد: پس از کسب استاندارد اولیه لازم است که آسانسور ساختمان به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و مالکان آسانسورها، گواهی استاندارد ادواری ساختمان را دریافت کنند.

مدیرکل استاندارداستان یزد گفت: در حال حاضر با توجه به الزام شهرداری‌ها به دریافت گواهینامه ایمنی برای صدور پایان کار، اکثر ساختمانهای جدید گواهینامه ایمنی اولیه را دریافت می کنند ولی دریافت گواهینامه ایمنی ادواری مغفول واقع شده که با همراهی و تاکید دستگاههای مجری و نهادهای صادرکننده مجوز در دریافت گواهینامه ایمنی استاندارد معتبر تا حد زیادی این مشکل نیز حل می شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ