طالبان به ارتش و دولت پاکستان اعتمادی ندارد

اقتصاد ایران: مدرن دیپلماسی در گزارشی نوشت حکومت طالبان به ارتش و دولت پاکستان اعتمادی ندارد و تنش‌ها بین دو کشور نیز فروکش نخواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مدرن دیپلماسی در گزارشی تاکید کرد درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان عملاً عادی شده است و روابط بین بخش‌های بزرگی از مردم هر دو کشور را بدتر کرده است.

گزارش افزود سران حکومت طالبان در افغانستان می‌خواهند سیاست خارجی مستقل‌تری را دنبال کنند و تحت تأثیر ارتش پاکستان نباشند.

مدرن دیپلماسی با اشاره به درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان نیز نوشت دو کشور در شرایط جنگ سرد و درگیری سیاسی نسبتاً سختی قرار دارند که گه‌گاه به درگیری‌های مسلحانه کوتاه می‌انجامد. بی‌اعتمادی و خصومت مردم افغانستان نسبت به پاکستانی‌ها و به ویژه ارتش این کشور نیز در حال افزایش است.

گزارش با اشاره به نقش چین در افغانستان و پاکستان نیز اظهار داشت دولت پکن خواستار افزایش تدابیر امنیتی در داخل خاک پاکستان برای پیشبرد پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی خود است.

این رسانه خاطرنشان کرد حکومت طالبان در افغانستان به دنبال اعمال فشار نظامی بر گروه‌های مختلف رادیکال ضد پاکستانی نیست و حتی ارتش پاکستان را به حمایت از افراط‌گرایان رادیکال بین‌المللی در خاک افغانستان متهم می‌کنند.

این  گزارش به نقل از مقامات طالبان نیز آورده است ما به پاکستانی‌ها اعتماد نداریم، آنها ما را دوست ندارند و از هر راه ممکن برای تضعیف افغانستان تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد تنش‌ها بین پاکستان و افغانستان طی سه سال اخیر و با روی کار آمدن حکومت طالبان افزایش یافته است.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ