هوش مصنوعی در کنار کاربران دیوار: آسان‌تر و امن‌تر شدن معاملات

اقتصاد ایران: از شناسایی آگهی‌های مشکوک تا قیمت‌گذاری هوشمند، این فناوری فعالیت کاربران در معاملات روی پلتفرم دیوار را ساده‌تر می‌کند.

شنیدن اسم هوش‌مصنوعی خیلی‌ها را یاد فیلم‌های علمی-تخیلی یا آینده‌ای دور می‌اندازد. پیشرفت مدل‌های هوش‌مصنوعی اما باعث شده که استفاده از این فناوری خیلی فراگیرتر از گذشته و البته ساده‌تر شود و به صورت واقعی کارهای سخت قدیمی را آسان‌ کند. دیوار هم با استفاده از این فناوری، تلاش کرده برای خلق تجربه بهتر برای کاربران خود راحتی و امنیت معاملات آن‌ها را افزایش دهد.

از شناسایی آگهی‌های کلاهبرداری گرفته تا قیمت‌گذاری هوشمند املاک و حتی ویرایش خودکار تصاویر، نمونه‌هایی از استفاده ساده و ملموس از هوش مصنوعی در دیوار هستند تا این فناوری بتواند فعالیت ۶۷ میلیون کاربر سالانه این پلتفرم را ساده‌تر از گذشته کند.

هوش مصنوعی اکنون با ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف دیوار به شکلی گره خورده که تقریبا همه کاربران دیوار به نوعی در حال استفاده از آن هستند.

افزایش امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری

کلاهبرداری در دنیای آنلاین یک مشکل جهانی است. امنیت کاربران و معاملاتی که از طریق دیوار انجام می‌دهند همیشه جزو اولویت‌های دیوار بوده است و در این سال‌ها تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا با روش‌های مختلف فضایی امن‌تر برای کاربران فراهم شود. دیوار حالا برای حفاظت از اطلاعات کاربران و افزایش امنیت آنها سراغ هوش مصنوعی نیز رفته است.

در دیوار بررسی متن، عکس و محتوای اطلاعات آگهی‌ها بر عهده هوش مصنوعی گذاشته شده تا آگهی‌های مشکوک را شناسایی و از انتشار آنها جلوگیری کند و همچنین کاربرانی را که رفتار مشکوک دارند، در دسته‌های مختلف با احتمال تخلف‌های متفاوت قرار می‌دهد. این کاربران براساس میزان تخلف، با محدودیت‌های متفاوتی هم روبه‌رو می‌شوند. برخی کاربران ممکن است امکان انتشار آگهی را پیدا نکنند، بعضی دیگر ممکن است با محدودیت چت کردن یا دیدن شماره تلفن آگهی‌های دیگر مواجه شوند. کاربرانی که به خاطر تخلف با محدودیت مواجه شده‌اند، برای رفع محدودیت باید احراز هویت ویدیویی شوند. در این احراز هویت نیز که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود، هر فرد اول باید شماره همراه، کد ملی و تاریخ تولدش را وارد کند. بعد هم با گرفتن فیلم یا عکس احراز هویت را تکمیل می‌کند و در صورتی که تایید شود، محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

هوش مصنوعی برای احراز هویت

یکی از پارامترهای مهم برای تشخیص متخلفان در دیوار، گزارش کاربران است. هوش مصنوعی می‌تواند گزارش‌های واقعی را از گزارش‌های جعلی تشخیص بدهد و در صورت اطمینان از تخلف، دسترسی‌های کاربر متخلف را محدود می‌کند. در صورتی که کاربری با محدودیت مواجه شد، برای رفع محدودیت باید احراز هویت ویدیویی شود. احراز هویت آگهی‌گذاران دیوار تلاشی برای ساختن فضایی امن برای کاربران است. دیوار بخش مهمی از امنیت فضای داخل پلتفرم خود را به هوش مصنوعی سپرده و شرکت‌ها و استارت‌اپ‌های زیادی کنار دیوار قرار گرفته‌اند و به کاربران خدمات می‌دهند تا مراحل احراز هویت با دقت بالا و مراحل چندگانه انجام شود.

محو کردن خودکار شماره پلاک در آگهی‌های خودرو

زمانی که کاربران قصد آگهی و فروش خودرویشان را در دیوار داشته باشند، شماره پلاک خودرو جزو اطلاعاتی است که انتشار عمومی آن باید با ملاحظاتی همراه باشد و معمولا توصیه می‌‌شود شماره پلاک را محو کنند. از سمت دیگر براساس نظرسنجی، ۴۰ درصد کاربران دیوار با بودن شماره پلاک ماشین‌شان داخل عکس راحت نیستند و کار سختی هم برای محو کردن شماره پلاک داشتند، چون استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس وقت‌گیر است و ممکن است خیلی از کاربران استفاده از برنامه‌های ادیت تصویر را بلد نباشند. اما تیم فنی دیوار با استفاده از هوش مصنوعی این مشکل را حل کرد و پلاک خودروی کاربر داخل عکس به صورت خودکار و توسط هوش مصنوعی محو می‌شود و کاربر نیازی به ویرایش و اصلاح عکس ندارد.

بررسی تصاویر آگهی

LLM‌ یک مدل زبانی است که قدرت تجزیه و تحلیل داده‌های عظیم متنی و عکس را دارد. دیوار برای بررسی عکس آگهی‌ها حالا از LLM‌ استفاده می‌کند. جالب این‌که این کار با خطای کمی نسبت به ناظر انسانی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. مدل هوش‌مصنوعی اما امکان آنالیز و بررسی تعداد بسیار بیشتری عکس و متن را نسبت به ناظر انسانی دارد. با این هوش مصنوعی، آگهی‌ها در مدت زمان خیلی کمتری بررسی می‌شوند و می‌توان قوانین حذف تصاویر نامناسب را درباره آگهی‌های مختلف اجرا کرد. این هوش مصنوعی توانایی این را دارد که عکسی را مشکوک اعلام کرده یا در صورت تشخیص نامناسب بودن حذفش کند.

دیوار به ۱۵ زبان زنده

از این بعد و به کمک هوش‌مصنوعی دیوار به زبان‌های عربی، انگلیسی، ترکی، روسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی، فیلیپینی، آذری، اندونزی، ارمنی، کردی، پشتو و اردو قابل دسترس است. البته این سرویس در حال حاضر فقط در نسخه وب دیوار و در بعضی شهرها قابل اجراست. دلیل دیوار برای دسترسی به دیوار با ۱۵زبان مختلف این است که زبان افراد نباید مانعی برای استفاده نکردن آنها از دیوار باشد و این سرویس در راستای برنامه فراگیری و گوناگونی دیوار انجام شده است.

قیمت‌گذاری آنلاین ملک

برای خیلی‌ها پیش آمده که قصد خرید یا فروش یک خانه را دارند، اما نمی‌دانند قیمت واقعی‌ ملک‌شان در حال حاضر چقدر است؟ این کاری است که «الو ملک» برای کاربران خریدار یا فروشنده خانه انجام می‌دهد.

کافی است اطلاعات خانه شامل متراژ، طبقه، سال ساخت، نقشه ملک و… را به هوش مصنوعی بدهید، تا با دقت بالای ۹۰درصد قیمت دقیق ملک مورد نظر را برایتان تخمین بزند. با الوملک، آگهی‌گذارها می‌توانند نزدیک‌ترین قیمت واقعی را روی خانه‌شان بگذارند تا شانس بیشتری برای انجام معامله داشته باشند. از سمت دیگر خریداران ملک هم می‌توانند با استعلام قیمت از این پلتفرم، مطمئن باشند خانه‌ای با قیمت منصفانه پیدا می‌کنند یا نه. الوملک، یکی از مکمل‌های آگهی دیوار به حساب می‌آید.

دیوار از ابتدای سال ۱۴۰۲، در راهکاری تازه به نام «کنار دیوار»، افزونه‌ها یا مکمل‌های بسیاری را در بخش‌های مختلف به پلتفرم خود اضافه کرده است. در این مسیر جدید که با هدف بهبود تجربه کاربران‌ در حال طی شدن است، کاربران دیوار می‌توانند از خدمات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر در مراحل انجام معامله استفاده کنند تا تجربه‌ امن‌تر و راحت‌تری داشته باشند.

پیدا کردن آگهی‌های مرتبط

برای بهینه کردن جستجو و صرف زمان کمتر، مسیرهای مختلفی توسط هوش مصنوعی به شما پیشنهاد می‌شود تا به بهترین کالا یا خدمات موردنظرتان برسید. استفاده از نوار جستجو، دسته بندی‌ها، فیلترها و نقشه بخشی از این میانبرها برای رسیدن به بهترین آگهی در دیوار هستند.

شخصی‌سازی آگهی‌ها

یکی از سرویس‌های مهم دیوار شخصی‌سازی آگهی‌ها برای کاربران است. یعنی با استفاده از هوش مصنوعی سعی شده تا بهبود تجربه کاربری برای آگهی‌گذار و بیننده آگهی اتفاق بیفتد. با ارتقای آگهی، قیمت‌گذاری هوشمند و برچسب‌های مناسب، آگهی افراد شخصی‌سازی شده و شانس دیده‌ شدنشان برای کسانی که نزدیکترین خدمات یا کالا به آن آگهی را جستجو کرده‌اند، بالاتر می‌رود. به زبان ساده‌تر شخصی‌سازی آگهی می‌تواند به طور مستقیم آگهی شما را به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند و آن را جستجو کرده‌اند، نشان بدهد تا شانس ارتباط گرفتن بین کاربران دیوار بیشتر شود.

قیمت‌گذاری هوشمند

برای تسهیل فرآیند معامله و کمک به کاربران در تعیین قیمت مناسب، از سیستمی به نام قیمت‌گذاری هوشمند استفاده می‌‌شود. این سیستم با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و تحلیل داده‌های کاربران، قیمتی حدودی برای کالای فروشی یا خدمات مورد نظر شما ارائه می‌دهد که به شما در انتخاب قیمتی منصفانه برای بالا رفتن شانس معامله کمک می‌کند.

حذف راحت اثاثیه از آگهی‌های املاک

«روتوش» یک ابزار جدید هوش مصنوعی است که می‌تواند به ویرایش عکس‌ها و پاک کردن اثاث و لوازم اضافی توی عکس‌هایی که کاربران داخل آگهی‌های دسته املاک می‌گذارند، کمک کند. این سرویس جدید دیوار فعلا به صورت آزمایشی در آگهی‌های دسته املاک دو شهر اصفهان و مشهد اجرا شده و به زودی برای کاربران دیوار در تمام ایران در دسترس قرار می‌گیرد. شما با روتوش می‌توانید تمام لوازم و اثاث داخل خانه را غیب کنید و عکس یک خانه خالی را با اصلاح رنگ و کیفیت بهتر منتشر کنید.

همسفر با هوش مصنوعی

«چاردیواری» یکی از سرویس‌های راهکار «کنار دیوار» است که قرار است دغدغه مسافران را برطرف کند. هر مسافری نگران انتخاب اقامتگاه در شهر مقصد، کیفیت آن اقامتگاه و راستی‌آزمایی و بررسی اطلاعاتی است که درباره آن اقامتگاه در صفحات وب وجود دارد. تقریبا برای همه‌مان پیش آمده که جایی را آنلاین رزرو کرده باشیم و وقتی پا به آن اقامتگاه می‌گذاریم، اصلا شبیه تصویری که در اینترنت ازش ساخته‌اند، نیست.

استارت‌آپ «چاردیواری» و هوش مصنوعی این مشکل را حل کرده‌اند. کافی است هدف‌تان از سفر و اولویت‌های‌تان را به چاردیواری بدهید تا هوش مصنوعی بهترین اقامتگاه‌های مناسب با سلیقه شما را معرفی کند، مراحل رزرو آنلاین آن اقامتگاه را تسریع کند و اطلاعات و نظرات درباره اقامتگاه را راستی‌آزمایی کرده و به شما انتقال بدهد تا بهترین تصمیم را برای انتخاب مقصد سفر بگیرید. «چاردیواری» هم یکی از سرویس‌هایی است توسط یک استارت‌آپ ایرانی به عنوان مکمل به دیوار اضافه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ