فروش ۱۵۶ میلیاردی محصولات ایران‌ساخت آزمایشگاهی

اقتصاد ایران: در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات و موادآزمایشگاهی ایران ساخت، محصولات این نمایشگاه به ارزش ۱۵۶ میلیارد تومان به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صادق توسلی‌زاده ضمن اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت، اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سال جاری و همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره یازدهم نمایشگاه که دی‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد؛ حدود ۳۷۰ شرکت، بیش از ۹۰۰۰ مدل محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش حدود ۱۵۶ میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.

بلوغ شرکتهای حاضر در نمایشگاه

توسلی زاده، «توسعه بازار در کنار توسعه فناوری و رشد شرکتها» را از جمله اهداف اصلی برنامه ایران ساخت خواند و ادامه داد: در سالهای اخیر با توجه به بازخوردهایی که از شرکت های حاضر در این رویداد و همچنین خریدارن دریافت کردیم مانند درخواست کاهش قیمت تجهیزات عرضه شده توسط شرکت به علت توسعه فناوری و بهبود فرآیندهای تولید و یا خرید تجهیزات با فناوری بالا بدون حمایت معاونت توسط خریدارن نشان می دهد که تا حد قابل قبولی حمایت های معاونت منجر به بلوغ شرکت های حاضر درنمایشگاه شده است.

چهارده بخش موضوعی

قائم مقام رییس نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایران‌ساخت گفت: همانند ادوار گذشته نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرم‌افزار و شبیه سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص تفاوت این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره شرکت ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمون‌های بخش های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.

توسلی زاده، ضمن اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها در این دوره بیان کرد: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته او، محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانش‌بنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی

رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ضمن اشاره به حمایت‌های این نمایشگاه خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب ۴۰، ۲۵ و ۱۰ درصد از قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

صادق توسلی زاده، ادامه داد: در راستای حمایت از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، ۵ درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شدهاند، تعلق خواهد گرفت.

ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه

توسلی‌زاده، ضمن اشاره به آغاز فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول در سایت نمایشگاه، گفت: برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه آغاز خواهد شد؛ بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا

قائم مقام رئیس نمایشگاه ایران ساخت گفت: به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در این دوره از نمایشگاه بیش از یک صندوق به عنوان کارگزار مالی و حقوقی جهت انعقاد قراردادهای نمایشگاه معرفی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، می‌توانند در طول سال در سایت نمایشگاه اقدام به ثبت محصولات جدید کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ