۷۷ درصد از فوتی‌های تصادفات در استان بوشهر مرد هستند

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: طی سال جاری ۱۱۸ نفر در استان بوشهر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند که شامل ۹۱ مرد و ۲۷ زن است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پارسا صبح چهارشنبه در حاشیه آئین راه‌اندازی سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کنگان اظهار کرد: تلاش گسترده‌ای به منظور جلب رضایت مردم از ارائه خدمات در پزشکی قانونی استان بوشهر صورت گرفته است.

وی به کمبود نیرو در پزشکی قانونی استان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود کمبود تجهیزات، پزشک و کارکنان متخصص، تمام تلاش پزشکی قانونی در راستای رضایت‌مندی جامعه و مراجعه‌کنندگان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر به عوامل فوت در استان اشاره کرد و افزود: یکی از حوادث مهم در استان نیاز به توجه ویژه دارد فوتی‌ها بر اثر تصادفات رانندگی است و طی چهار ماهه اخیر تعداد ۱۱۸ نفر در استان بوشهر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

پارسا با بیان اینکه از این تعداد ۹۱ مرد و ۲۷ نفر زن هستند، ادامه داد: ۲۷ مورد فوتی حادثه رانندگی ناشی از تصادف درون شهری، ۸۷ مورد برون شهری و چهار نفر هم در تصادف محورهای روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی فوت به سبب غرق‌شدگی را از دیگر حوادث استان بوشهر اعلام و یادآور شد: در سال گذشته ۳۵ نفر به علت غرق‌شدگی در ساحل خلیج فارس، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری جان خود را از دست داده‌اند که با توجه به افزایش دمای هوا و ترغیب استفاده از آب دریا و رودخانه‌ها باید راهکارهای لازم برای جلوگیری از وقوع این گونه حوادث اندیشیده شود.

کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با تأکید بر بر رفع کمبود نیروی انسانی و امکانات پزشکی قانونی در استان گفت: کار اصلی پزشکی قانونی در حوزه متوفیان این است که در تعیین علت فوت؛ زمان فوت و نحوه حادثه فوت به مقام قضائی کمک اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی کارشناس سامانه قضائی است، افزود: یکی از موارد ضروری در پزشکی قانونی برای تعیین علت فوت سالن تشریح است که در آن مراحل معاینه و تشریح اجساد کالبدگشایی برای پاسخگویی به دستور مقام قضائی صورت می‌پذیرد.

پارسا اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت شهرستان‌های جنوب استان بوشهر تا مرکز استان، وجود سالن تشریح به منظور تسریع در خدمات‌دهی به شهروندان ضروری بود که امروزه با همکاری مسئولان قضائی و اجرایی استان بوشهر و شهرستان کنگان این امر میسر شد که جا دارد از همه این دست‌اندرکاران قدردانی شود.

وی بیان کرد: عرصه‌های مربوط به معاینات به‌جز در مواردی که نیاز به بررسی تخصصی‌تر باشد در این مرکز صورت می‌پذیرد، این مرکز بخش‌های مربوط به اجساد شهرستان‌های جم؛ عسلویه، دیر، آبدان و کنگان و حومه را پوشش می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ