قاتل ها در خوزستان آسوده خاطر هستند

اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: زمانی که قتل در استان صورت می گیرد مهربانانه به سراغ رضایت می رویم که همین باعث می شود قاتل ها آسوده خاطر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خوزستان که در سالن همایش‌های گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: از زحمات دادستان اهواز که در ایام خدمتش در شورای تأمین خوزستان، در کنار ضابطه‌ها بوده و امنیت استان مدیون زحمات شورای تأمین، بزرگان استان و پیگیری‌های وی، دادستان‌ها و دادیارها بوده، تشکر می‌کنم.

استاندار خوزستان افزود: همچنین امیدواریم امیر خلفیان، دادستان جدید به عنوان فرد دیگری که این علم را در جهت ارتقای کارهایی که در حوزه دادسرا است به دست می‌گیرند موفق باشند.

وی با بیان اینکه اهواز کلانشهر است و باید برای تأمین امنیت، حقوق مردم و عدالت با جدیت تلاش کنند، تصریح کرد: ان شاءلله در این زمینه تلاش کنند، ما نیز کنار آنها هستیم تا مردم امنیت خوب و مطمئنی داشته باشند.

استاندار خوزستان، قوه قضائیه را مهم‌ترین قوه کشور خواند و گفت: صلابت و قدرت این قوه سبب اجرای عدالت در کشور می‌شود و ما به عنوان مجریان همیشه از وجود آنها استفاده می‌کنیم.

به گفته حسینی محراب، استان خوزستان، مسائل و مشکلات بسیاری دارد لذا باید به نخبگان توجه ویژه ای شود.

وی اضافه کرد: قضات جز نخبگان و نیروهایی هستند که باید توجه ویژه مرکزیت قوه قضائیه را داشته باشند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه توقع داریم به جرایم ویژه در خوزستان توجه شود، عنوان کرد: در کاری از شورای ملی درخواست داشتیم که سلاح را که موجب ناامنی می‌شود، برای جرایم سخت، قتل و یا جرایمی که منجر به آزار مردم می‌شود با توجه به سلاح باید احکام بازدارنده‌ای صادر شود. البته شورای تأمین وظیفه اش است که مساله خلأ سلاح را همانطور که شروع کرده به اتمام برساند و ما در این زمینه با شخصی تعارفی نداریم.

حسینی محراب ادامه داد: یکی از موارد دیگری که در خوزستان وجود دارد، عدم اجرای قصاص است که متأسفانه به دلیل مسائل فرهنگی که وجود دارد زمانی که قتل صورت می‌گیرد مهربانانه به سراغ رضایت می‌رویم که همین باعث می‌شود قاتل‌ها آسوده خاطر باشند، اگر ما حکم خدا را اجرا کنیم بازدارندگی اتفاق می‌افتد و این مسأله‌ای است که باید در خوزستان به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: مساله شورای حل اختلاف زمانی در خوزستان قوت و قدرت خوبی داشت که بازدارنده خیلی از موارد بود لذا به نظر می‌آید یک کار اینچنین با اختیار قانون و قوه قضائیه باید داشته باشیم زیرا جز ۲ یا ۳ استان اول استان از این نظر هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ