تجلیل از ۱۹ تعاونی برتر استان کرمان

اقتصاد ایران: کرمان- نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان با تجلیل از ۱۹ تعاونی برتر این استان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در مراسم نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان که پیش از ظهر چهارشنبه در محل سالن شهید مرتضوی فرمانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه حوزه تعاون بهترین و بزرگترین مصداق برای تحقق شعار سال است گفت: شرکت‌های خصوصی با مشارکت سرمایه‌گذار کار می‌کنند که البته خوب و مورد نیاز جامعه است، اما اقتصاد تعاونی، مردمی‌تر بوده و می‌تواند سرمایه‌های سرگردان را جمع کند.

مجتبی مصباح افزود: برخی اقدامات موجب دلسردی در این بخش شده که امید داریم در برنامه هفتم که گره‌گشای مشکلات اقتصادی است، جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ تعاونی در کرمان داریم، گفت: برای بیش از ۷۶ هزار نفر نیز شغل ایجاد کرده‌ایم که سهم ۸ درصدی در اقتصاد استان کرمان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات در حوزه تعاون افزود: در ۲ سال اخیر به اندازه ۹ سال گذشته پرداخت تسهیلات داشته‌ایم.

وی تعاونی‌های کرمان را پیشتاز کشور خواند و بیان کرد: برخی از کارت صادرات استفاده می‌کنند، اگر از کارت تعاون استفاده کنند، رویکرد ما در این حوزه بهتر هم خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از ۲۱ تعاونی برتر کشوری یک نفر از کرمان بود، که با حضور رئیس جمهور از مدیر آن تقدیر شد، امروز هم در این نشست از ۸ تعاونی برتر و ۱۱ تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل می‌کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: در کمیته رفع موانع تولید، دستگاه‌ها را مکلف کردیم که مشکلات را حل کنند.

امیرحسن زاده، با تاکید بر اینکه در اتاق تعاون باید نشست‌های دائمی وجود داشته باشد تا گروه‌های مختلف بیایند و آشناتر شوند افزود: باید با گفت‌وگو و کار تیمی پیش برویم که خودش یک نوع تعاونی است.

حسن‌زاده بیان کرد: کرمانی‌ها باید کرمان را بسازند، کرمان آخر دنیا نیست، در همین کرمان نرم‌افزار صادر می‌کنیم و در زمینه دیگری بازار آفریقا را گرفتیم. وی ارزش افزوده و ایجاد آن را بسیار با اهمیت خواند و گفت: تعاونی‌ها از عملکرد سنتی فاصله بگیرند، امروز محصولی را اگر صادر می‌کنیم باید در حد استانداردهای صادراتی باشد.

حسن‌زاده، با تاکید بر اینکه نگاه تعاونی باید در استان کرمان شکل بگیرد، گفت: کرمان جایگاه خوبی در این زمینه دارد اما ظرفیت استان نشان می‌دهد که باید بیش از این باشد.

در پایان این مراسم از شرکت‌های تعاونی برتر تقدیر به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ