زکات پیش‌بینی شده برای روستاها موثر بوده است

اقتصاد ایران: اصفهان-رئیس شورای زکات استان اصفهان گفت: جلسات شورای زکات به طور منظم در حال برگزاری و زکات پیش بینی شده برای روستاها مؤثر و سبب خرسندی عموم مردم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله طباطبایی نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان اصفهان با اشاره به نحوه جمع‌آوری زکات توسط مأموران حکومت امیرمومنان (ع) اظهار کرد: امیرمومنان (ع) زمانی که افراد را برای جمع‌آوری زکات می‌فرستاد به مأمور خود دستور می‌داد که در بین گله داران اگر فردی اظهار کرد که زکات داده است حرف آن را قبول کنید و اگر قصد کرد زکات خود را پرداخت کند، بنا بر نظر زکات دهنده، آن را دریافت کنید.

وی با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ زکات، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های زکات سال گذشته در سطح استان، اهمیت پرداخت زکات، آثار و برکات و اقدامات صورت گرفته در این حوزه را به خوبی برای مردم روایت کرد و انتظار می‌رود این قبیل برنامه‌ها با هم افزایی نیکوکاران بیش از پیش اجرا شود.

همچنین دبیر شورای زکات و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، با تاکید بر اینکه جلسات شورای زکات به طور منظم در حال برگزاری است، افزود: اقدامی که برای روستاهای موردی زکات پیش بینی شده مؤثر و سبب خرسندی عموم مردم شده است چرا که خدمات مورد نیاز مناطق با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه، به این روستاها تخصیص داده شده و مشکلات مردم این مناطق را تسهیل کرده است.

کریم زارع با ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه در ۵ ماهه نخست امسال، گفت: نیکوکاران استان بیش از ۸۹ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که در تهیه جهیزیه، درمان بیماران، کمک هزینه تحصیلی، احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت نیازمندان، هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همچنین با تاکید به لزوم اختصاص برنامه‌های مستمر در صدا و سیما برای ترویج و ترغیب مودیان زکات، گفت: امیدواریم سازمان صدا و سیما و تبلیغات اسلامی استان با همراهی بیشتر و با توجه به بودجه مصوبی که در اختیار دارند، در تهیه برنامه‌های آموزشی- ترویجی، با موضوع زکات و اهمیت پرداخت این حکم الهی، بیش از پیش اقدامات مؤثری انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ