آیین تشییع ۳۴ شهید گمنام تازه تفحص شده در مهران برگزار می شود

اقتصاد ایران: ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: استان ایلام گنجینه ارزشمند دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس ضمن تبریک سال‌روز آغاز امامت امام عصر (عج) و گرامی‌داشت سال‌روز شهادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و این جلسه به‌نوعی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و انسجام برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس، انسجام دستگاه‌ها برای میزبانی باشکوه پیکر مطهر ۳۴ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مهران و بررسی میزان مصوبات اجرا شده شورای هماهنگی دفاع مقدس استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به آیین تشییع و استقبال از ۳۴ شهید گمنام تازه تفحص شده در مهران، گفت: انتظار است با همکاری دستگاه‌های اجرایی استقبال باشکوهی از شهدای گمنامی داشته باشیم که برای دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیدند و سال‌ها در غربت بودند.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که مردم ایلام همواره استقبال باشکوهی از شهدای گمنام داشتند، یادآورشد: مردم استان در سال‌های گذشته بهترین استقبال را از شهدای گرانقدر و والای دفاع مقدس داشتند و بازهم این حماسه حضور برای استقبال از پیکر مطهر شهدا در ۵ مهرماه تکرار می‌شود.

حسنی با تاکید بر اجرا شدن همه مصوبات حوزه دفاع مقدس، از همه دستگاه‌های اجرایی که مصوبات این حوزه را اجرا کرده‌اند قدردانی کرد و خواستار توضیح و تشریح دلیل اجرا نشدن مصوبات حوزه دفاع مقدس از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی شد.

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند و اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر با نگاه و توجه ویژه استاندار به حوزه دفاع مقدس، بسیاری از گلزارهای شهدا و یادمان‌ها در استان تکمیل شده و اعتبارات قابل توجهی به این حوزه اختصاص یافته و هزینه شده است، به‌طوری‌که تا پایان سال ۱۴۰۳ همه یادمان‌های شهدا در استان تکمیل می‌شوند.

معاون استاندار ایلام با بیان این‌که مردم این دیار در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک و مرزهای کشور خوش درخشیدند و بارها ولایت‌مداری خود را به اثبات رسانند، گفت: ایلام گنجینه ارزشمند دفاع مقدس است و کارنامه مردم این استان در حوزه ایثار و شهادت و مجاهدت در کشور درخشان است.

حسنی اضافه کرد: ضرورت دارد هر قدر که می‌توانیم وقایع دوران مقدس را به زبان هنر و رسانه؛ تحلیل و تبیین کنیم و به تصویر بکشیم و در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به آن بپردازیم که تحقق این مهم در انتقال مفاهیم دفاع مقدس و جان‌فشانی شهدا و ایثارگران به نسل جوان بسیار موثر است.

وی در بخش دوم سخنان خود به کنگره بزرگ اربعین‌حسینی اشاره کرد و گفت: شهرستان مهران یکی از میزبانان این کنگره بی‌نظیر و جهانی است که در حدود ۲۰ روز میزبان بیش از ۳ میلیون زائر از سراسر کشور بوده است که برای برگزاری این کنگره بزرگ ۱۸ کمیته ستاد اربعین باید همه‌جانبه کار کنند تا نتیجه آن در سه هفته دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: نتیجه کار همه کمیته‌های ستاد اربعین، مردم و موکب‌داران و همه دست‌اندرکاران اربعین در جهت تکریم و خدمت‌رسانی به زوار و ارایه خدمات شایسته به آنان از جمله تامین آب و غذا و تامین ایاب و ذهاب و تکمیل زیرساخت‌ها، اجر معنوی و همچنین معرفی این استان به عنوان پایتخت زوار عتبات عالیات است که برای این استان پس از دفاع مقدس افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

حسنی با بیان این‌که با تخصیص اعتبارات، زیرساخت‌های اربعین طی چند سال اخیر متحول شده است، ادامه داد: اگر زیرساخت‌های مرز مهران متحول نمی‌شد رضایت‌مندی زوار در اربعین حاصل نمی‌شد. خوشبختانه در حوزه ارایه خدمات و حمل و نقل و بهداشت و درمان و … برای زوار اقدامات خوبی انجام شده که این ارایه خدمات به دلیل برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم در این حوزه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ