هدف عالی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) معرفی آن حضرت است

اقتصاد ایران: کاشان - رئیس ستاد کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) گفت: هدف عالی و نهایی کنگره بین المللی حضرت علی بن باقر (ع) معرفی آن حضرت به مردم ایران به خصوص شیعیان دیگر کشورها است.

به گزارش مهر، حمیدرضا مقدم فر پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در کشور است، اظهار داشت: با این وجود شخصیت این امامزاده که فرزند بلافصل امام محمدباقر (ع) است برای بسیاری از مردم به خوبی تبیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) هم فرزند امام و هم برادر امام و هم نماینده ویژه دو امام بودند، ابراز داشت: در کنار ویژگی‌های شخصیتی، ایشان یک سری ویژگی‌های علمی فقاهتی و یک سرمایه عظیم برای ایران اسلامی است.

رئیس ستاد کمیته بین المللی علی بن باقر (ع) با اشاره به اینکه هدف عالی و نهایی این کنگره معرفی آن حضرت به مردم ایران به خصوص شیعیان دیگر کشورها است، تصریح کرد: این کنگره در ۲۳ کمیته و کارگروه شکل گرفته و در بخش‌های مختلف فرم‌ها و قالب‌های تبلیغی و علمی و پژوهشی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این کنگره فعالیت داشته اند به نوعی جهاد تبیین برای معرفی شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) داشته اند، گفت: یکی از بخش‌های مهم و اصلی کنگره، کمیته علمی تحقیقی و پژوهشی بوده است که دبیری آن به عهده پژوهشگر و محقق برجسته کشور محمدحسن رجبی دوانی و مسؤولیت آن به عهده مهدی مهرابی محقق دینی بوده است.

مقدم فر با اشاره به اینکه رویکرد بین المللی کنگره باعث شده است تا بسیاری از محققین از سایر کشورها با شخصیت حضرت علی بن باقر (ع) آشنا شوند، گفت: محققانی از عراق، پاکستان، لبنان و سوریه و دیگر کشورها در بخش علمی کنگره با فعالیت‌های علمی تحقیقاتی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات موجود در این بین، کمبود منابع علمی تاریخی و پژوهشی بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها و فعالیت‌های تبلیغاتی زیرساخت آن فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

رئیس ستاد کنگره بین المللی علی بن باقر (ع) با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه همایش علمی افزود: این مراسم پنج شنبه ۲۹ شهریور با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در مشهد اردهال و در جوار حرم مطهر و نورانی حضرت علی بن باقر (ع) برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ