نقاط ضعف خدمات رسانی در اربعین را مرتفع ساختیم

اقتصاد ایران: معاون اجرایی ستاد اربعین گفت: در اربعین امسال نقاط ضعف سال‌های گذشته برطرف شده بود و به صورت بهتری برگزار شد. این اتفاق حاصل تلاش‌های جمعی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از خادمان کاروان‌های رهسپاران عصر ظهور و اطعام و احسان حسینی، روز چهارشنبه در محل ستاد کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری در این جلسه گفت: ما در مردمی کردن کمک رسانی در کاروان رهسپاران عصر ظهور و هم در طرح ۲۰۲۰ محله تلاش کردیم و کسانی که خود پیش از این آسیب دیده بودند برای کمک به آسیب دیدگان محلات خود پای کار آمدند و در بخش‌های اشتغال فرهنگی و ورزشی کارهای مهمی انجام شده است.

وی در خصوص پویش اطعام حسینی گفت: امسال مردم کمک‌های زیادی در قالب اطعام و بسته‌های معیشتی داشتند.

بختیاری افزود: ما از حوزه حمایت عبور کرده و وارد حوزه توانمندسازی شده ایم. در سال ۱۴۰۲ صدهزار مددجو که به درآمد رسیده اند از پوشش کمیته امداد خارج شدند. امسال هم ۱۱۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد و این به دلیل طرح‌های توانمندسازی بود که این افراد را به اشتغال و درآمدزایی رساند.

حسین پلارک معاون اجرایی ستاد اربعین نیز در این نشست گفت: این حرکت باید توسعه پیدا کند. ما زائران زیادی داریم که آرزومند زیارت هستند و باید کمک کرد که به زیارت بروند.

وی افزود: در اربعین امسال نقاط ضعف سال‌های گذشته برطرف شده بود و به صورت بهتری برگزار شد. این اتفاق حاصل تلاش‌های جمعی بود. باید از تلاش‌های سه ساله دولت شهید رئیسی تقدیر کرد که پیگیر بهتر برگزار شدن مراسم اربعین بودند.

پلارک همچنین گفت: در سال‌های قبل زائری که به سمت مهران حرکت می‌کرد معطلی زیادی داشت که امروز کم شده است. تلفات جاده‌ای هم کم شده است. احداث جاده‌ها و تونل‌ها و پایانه‌های متعدد تردد زائرین را تسهیل کرده است.

معاون اجرایی ستاد اربعین گفت: امسال اصلاً توقف طولانی مردم در مرز نداشتیم. در حج امسال از میان ۸۰ هزار نفر ۶۰ نفر به دلیل گرمازدگی تلفات داشتیم اما از میان ۴ میلیون زائر اربعین ۱۳۰ نفر تلفات آن هم به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و حوادث داشته‌ایم.

وی در خصوص اقامت زائرین در اعتاب مقدسه اظهار داشت: این یکی از مشکلات ما در داخل عراق است. در این راستا دو حرکت را شروع کردیم. یکی از مشکلات موکب‌هایی است که به صورت چادر برپا می‌شود که به دلیل گرما کارایی نداشتند. بنا داریم کمک کنیم این موکب‌ها با امکانات بهتر خدمات بدهند.

پلارک افزود: موضوع بعد ایجاد مراکز تجمعی زوار در چند مکان در عراق است که در حال هماهنگی با عراق هستیم. بنا داریم خط ویژه انتقال زائر بگذاریم و زوار را به شهرک‌هایی منتقل کنیم و همه خدمات رفاهی را در نظر بگیریم.

وی در خصوص تأمین امکانات مورد نیاز در اربعین نیز بیان کرد: انتقال یخ و آب از ایران با وجود کمک خیرین هزینه زیادی را تحمیل می‌کند. امسال ۸۰۰۰ کامیون آب معدنی منتقل کرده‌ایم. پس بهتر است دستگاه‌های تصفیه آب در کربلا بزنیم یا دستگاه تولید یخ را به عراق منتقل کنیم تا مسئله حمل و نقل آن را نداشته باشیم.

پلارک در پایان گفت: امیدواریم زمینه زیارت همه آرزومندان را فراهم کنیم. این طرح که کمیته امداد محله‌های مختلف را شناسایی کرده و افرادی نیازمند را به زیارت می‌فرستند، حرکت خوبی است که ما حاضریم با کمک کمیته امداد جای ثابتی را برای این زائرین فراهم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ