تشخیص دیابت با کمک هوش مصنوعی امکان پذیر شد

اقتصاد ایران: تحقیقات جدیدی که قرار است در نشست امسال انجمن مطالعه دیابت اروپا (EASD) از ۹ تا ۱۳ سپتامبر در مادرید ارائه شود، نشان می‌دهد که تحلیل صدا با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا از «نیوز مدیکال»، این تحقیق به بررسی توانایی مدل هوش مصنوعی در تحلیل ۲۵ ثانیه صدای افراد همراه با داده‌های پایه‌ای مانند سن، جنس، شاخص توده بدنی و فشار خون پرداخته است. این مدل موفق به شناسایی دیابت نوع ۲ با دقت ۶۶ درصد در زنان و ۷۱ درصد در مردان شده است.

روش‌های کنونی غربالگری دیابت نوع ۲ نیازمند زمان و هزینه زیاد هستند، در حالی که ترکیب هوش مصنوعی با تحلیل صدا می‌تواند این فرآیند را ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر کند.

تخمین‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از بزرگسالان مبتلا به دیابت (تقریباً ۲۴۰ میلیون نفر در سطح جهانی) از بیماری خود بی‌خبر هستند. بیشتر این افراد به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و تشخیص زودهنگام می‌تواند به پیشگیری از عوارض جدی کمک کند.

هوش مصنوعی برای تشخیص دیابت با تحلیل صدا: پیشرفت‌های جدید در تحقیقات

این مطالعه با هدف توسعه و ارزیابی الگوریتم هوش مصنوعی برای تشخیص دیابت نوع ۲ از طریق تحلیل صدا انجام شده است. محققان از ۶۰۷ نفر (با تشخیص ابتلا و عدم ابتلا به دیابت نوع ۲) خواستند تا صدای خود را در حال خواندن چند جمله ضبط کنند. الگوریتم

هوش مصنوعی به بررسی ویژگی‌های مختلف صدا و مقایسه آن با فاکتورهای خطر دیگر مانند سن و فشار خون پرداخت.

دکتر گای فاگرازی از موسسه سلامتی لوکزامبورگ و یکی از مولفان این مطالعه اظهار داشت: "یافته‌های ما امیدوارکننده است، اما برای تایید استفاده گسترده از این روش در غربالگری دیابت و کاهش تعداد افراد مبتلا به دیابت که هنوز تشخیص داده نشده‌اند، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم."

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ