«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

اقتصاد ایران: آجامو باراکا گفت: حزب سبز از قدیمی ترین احزاب آمریکا است که آن را یک تهدید می دانند و به دنبال تضعیف کردن آن هستند، چون ما در آمریکا برای ایجاد تغییرات ساختاری تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست از مبارزه با تروریسم تا ارعاب جهان؛ نگاهی به آمریکا از درون روز سه شنبه بیستم شهریورماه با حضور «آجامو باراکا» فعال سیاسی و بنیانگذار اتحاد سیاهان برای صلح در سالن نشست‌های شبکه هیسپان تی وی برگزار شد.

در ابتدای این نشست باراکا در مورد سیستم انتخاباتی در آمریکا گفت: برای گسترده‌تر کردن فرایندهای دموکراتیک در آمریکا و در راستای اینکه عرصه سیاسی فراتر از سیستم دو حزبی باشد، لازم بود این مجموعه یعنی حزب سبز را تشکیل بدهیم.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

وی با بیان اینکه ما به طور سیستماتیک از انتخابات آمریکا حذف شدیم، در ادامه سخنان خود گفت: مردم آمریکا باید بدانند که در راستای چینش صحنه سیاسی در این کشور به صورت سازمان یافته عمل می‌شود.

بنیانگذار اتحاد سیاهان برای صلح به نقش حزب سبز آمریکا اشاره کرد و افزود: حزب سبز از قدیمی ترین احزاب مستقل در آمریکا است که قصد دارند آن را تضعیف کنند. در واقع دموکرات‌ها حزب سبز را یک تهدید می‌دانند. ما در آمریکا برای ایجاد تغییر ساختاری تلاش می‌کنیم، اما این تلاش‌ها و تحرکات به دلیل اقدامات دو حزب اصلی آمریکا به حاشیه رفته است.

به گفته وی، بعد از چالش‌های ایجاد شده برای حزب سبز، حزب دموکرات یک پرونده علیه آن‌ها تشکیل داده است. به عنوان مثال در نوادا علیه حزب به دادگاه شکایت شده و فرایند حقوقی شکل گرفته است.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

آجامو باراکا مطرح کرد: امکانش وجود دارد که حزب سومی در آمریکا شکل بگیرد اما نه در آینده نزدیک؛ به دلیل اینکه با انحصار دو حزب موجود این کار مشکل است.

این فعال سیاسی در آمریکا با بیان اینکه اکنون حزب دموکرات در کاخ سفید حضور دارد، گفت: این حزب فرایندی را آغاز کرد که توسط آن بایدن از نامزدی این حزب کنار گذاشته شد. زمانی که نیروهای قدرتمند تصمیم گرفتند تا نامزد جدید داشته باشند، دیگر جو بایدن نمی‌توانست کاری بکند. بایدن گفت فقط خداوند است که می‌تواند من را کنار بگذارد اما نشان داده شد که در آمریکا خداوند افرادِ سرمایه دار هستند و به راحتی او را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد: شما شاهد یک دموکراسی هستید که توسط پول اداره می‌شود. این شرایط برای حزب سبز که می‌خواهد در این شرایط مؤثر باشد. خیلی دشوار است. حزبی که آرا الکترال بیشتری کسب می‌کند پیروز انتخابات است، می‌بینید که این منافع مالی است که می‌تواند همه چیز را به چالش بکشد و این الکترال‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی رئیس جمهور شود.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

باراکا با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر عنوان کرد: در ابتدای جنگ علیه تروریسم معتقد بودم که این جنگ سیستم بین‌المللی را تضعیف می‌کند. در واقع این یک جنگ گزینشی بود و این اتهام وجود داشت که آمریکا با برخی از عناصر مخالف هماهنگ شده است. جنگ علیه تروریسم یک جنگ دروغین بود.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز جهان پیچیده است به اعتراضات و جنبش‌ها در آمریکا در حمایت از فلسطین اشاره کرد و گفت: مخالفت با کشتار مسلمانان به خصوص در غزه ادامه دارد. در محیط‌های دانشگاهی این مسئله مطرح شده و دانشجویان فهمیده اند که یک مسئولیت اخلاقی دارند. دانشجویان خودشان را به عنوان ضد نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین معرفی کرده اند و به همین دلیل قیام‌هایی در اعتراض به کشتار در فلسطین دیده می‌شود.

به گفته آجامو باراکا واقعیت‌هایی در فلسطین وجود دارد که هیچ گاه به درستی در آمریکا مطرح نشده است. وی افزود: در سفر خودم به منطقه وقتی جنایات رژیم صهیونیستی را دیدم بسیار شوکه شدم. امروز چهره واقعی پروژه صهیونیسم برای جهانیان نمایان شده و برای همین یک گرایش برای حمایت از فلسطین به وجود آمده است.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

آجامو باراکا اضافه کرد: این فعالیت‌هایی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند راه را برای ادامه صهیونیسم بسته است. مردم آمریکا از پروژه‌های غربی آگاه شده‌اند. مردم اکنون می‌دانند که اروپا و غرب چگونه شکل گرفته است. اکنون آگاهی جدیدی شکل گرفته و مشروعیت غرب لطمه خورده تا جایی که قابل بازگشت نیست.

وی با اشاره به حمایت‌های احزاب آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: مسئولان در خصوص اتفاقات افتاده در آمریکا دغدغه دارند. خیلی از کالج‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کردند. هدف این است که مخالفت‌ها را دور کنند. دموکرات‌ها تحت رهبری هریس اعتقادی به تغییر رویکرد ندارند اما می‌خواهند که مخالفت‌ها را دور کنند.

بنیانگذار اتحاد سیاهان برای صلح در ادامه سخنان خود درباره روابط بین ایران و آمریکا اظهار کرد: از نظر روابط بین آمریکا و ایران باید بگویم موضعی که اسرائیل در منطقه دارد، اسرائیل به عنوان یک متحد آمریکا شناخته می‌شود، همچنین به عنوان یک دولت غیرقانونی شناخته می‌شود. روابط بین ایران و آمریکا در این خصوص بر این اساس است که آمریکا می‌خواهد ایران را مهار کند. ما امیدواریم که این تنش‌های موجود به صلح بین دو کشور ایران و آمریکا منجر شود.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

وی ادامه داد: صلح چیزی است که باید در راستای آن تلاش کرد و حمله به کشورهای دیگر را پایان داد، اگر که از این تخطی کنید تنبیه می‌شوید. خوشبختانه ما می‌بینیم که با فعالیت‌های صلح طلبانه در آمریکا توسط معترضین، یک معماری جدید برای صلح جهانی در حال به وجود آمدن است. از طریق رویکردها می‌توان تغییرات ساختاری به وجود آورد تا همه به صورت صلح آمیز در کنار هم زندگی کنند. حمایت‌های آمریکا و غرب از اسرائیل، به تنش‌ها دامن می‌زند.

باراکا افزود: سیاست اسرائیل این است که آمریکا را به تنش‌های موجود وارد کند. اسرائیل به هیچ قواعدی پایبند نیست و حملاتش به منافع ایران در سطح منطقه نشان می‌دهد که اسرائیل به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است. همچنین می‌بینیم که با بی عملی سازمان ملل اسرائیل جسورتر هم شده است.

«حزب سبز» به طور سازمان یافته از حضور در انتخابات آمریکا منع شد

به گفته وی، یک واقعیتی وجود دارد و آن این است که مقامات آمریکایی دنبال انسان زدایی هستند. این مغایر با ارزش‌های انسانی است. فقط انسان‌هایی که برای آنان اهمیت دارد غربی‌ها هستند. انسان‌های دیگر در کره زمین اهمیتی برای دولت آمریکا ندارند. می‌بینید که هزاران نفر در غزه کشته می‌شوند اما این چگونه می‌تواند قابل توجیه باشد! این آدم‌هایی که کشته می‌شوند اصلاً به عنوان انسان در نظر گرفته نمی‌شوند. ایدئولوژی غربی دنبال برتری‌جویی است. این یک ذهنیتی است که دنبال برتری نژاد غربی و سفید پوست هستند.

بنیانگذار اتحاد سیاهان برای صلح در پایان سخنان خود گفت: ۵۰ هزار نفر در حمله آمریکا به لیبی کشته شدند اما ما اصلاً تصاویری از آن ندیدیم. این یک مثال دیگری از جنایت‌های مرتکب شده توسط آمریکا و اسرائیل است. ادامه مشروعیت بخشی به این ایده که برخی انسان‌ها از برخی دیگر برترند قابل پذیرش نیست.

وی افزود: فعالیت‌های غیرقانونی توسط آمریکا را شاید بتوان به عنوان تروریسم دولتی تعریف کرد. خیلی از رسانه‌های آمریکا این حمایت‌ها و اقدامات را نادیده می‌گیرند و آن چیزی بود که اوباما از آن به عنوان انحصارگرایی آمریکا نام برد که بر اساس آن آمریکا باید پلیس دنیا باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ