دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد

اقتصاد ایران: جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد و باید دفاع مقدس و عملیات‌های آن را همانگونه که بوده برای جوانان و نوجوانان بیان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران عصر سه شنبه ۲۰ شهریور با حضور محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه محسن نایبی معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس به دنبال جنگ نبودیم و دفاع از خاک، ناموس، آبرو و حیثیت سبب شد تا در این جنگ با دشمن مقابله کنیم و جنگ برای‌مان دفاع مقدس شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای دفاع مقدس سند افتخاری برای ما هستند که باید همواره در مورد آن صحبت کنیم، گفت: با شروع حمله عراق به کشورمان مردم عاشقانه و فداکارانه فرزندان خود را به جنگ اعزام کردند. نباید بگذاریم با توطئه دشمنان این از خودگذشتگی‌ها فراموش شود.

معاون امنیتی انتطامی استاندار تهران گفت: تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اقدامی مؤثر در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

وی افزود: کشورهایی که در گذر زمان به دیگر کشورها تجاوز کردند، با ساخت فیلم و تولید کتاب برای جوانان شان قهرمان سازی کردند.

نایبی با بیان اینکه شروع مدارس فرصت استثنایی است که باید از آن در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس باید در زمان شروع مدارس با حضور در بیک دانش آموزان خاطرات دفاع مقدس را بازگو کنیم.

وی افزود: باید روایتگری دفاع مقدس را در بین مردم بیاوریم و از ظرفیت فضاهای عمومی به خوبی استفاده کنیم.

مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است

در ادامه جلسه سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مقاومت اسلامی دامنه دفاع مقدس است؛ چراکه شهید حاج قاسم سلیمانی معتقد بود دفاع مقدس قله و جبهه مقاومت دامنه است و لذا باید در تبیین مفاهیم دفاع مقدس به موضوعات مکتب انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نیز توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان بلند مرتبه آمریکایی بارها از هزینه‌های گزاف برای تشکیل داعش اشاره داشتند، گفت: رزمندگان جبهه مقاومت با هدایت سید الشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی توطئه آن‌ها را خنثی و داعش را شکست دادند.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه امروز روحیه رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس در جبهه مقاومت نمایان است، افزود: دشمن در مقابل جبهه مقاومت مستأصل شده است و اثرگذاری جمهوری اسلامی را در منطقه شاهد هستیم.

دفاع مقدس نیاز به بزرگ‌نمایی ندارد

وی با اشاره به اینکه اقتدار و امنیت امروز کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: باید قدردان خون شهدا باشیم و بدانیم هر چقدر به دفاع مقدس بپردازیم به تقویت هویت خودمان کمک کرده‌ایم.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس نیاز به بزرگ نمایی ندارد و باید دفاع مقدس و عملیات‌های آن را همانگونه که بوده برای جوانان و نوجوانان بیان شود.

سردار شیخی با اشاره به برگزاری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس گفت: امسال نیز همزمان با سراسر کشور در تهران از بانوان و آقایان تجلیل خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران و استانداری تهران روز اول مهرماه پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مدارس تهران حضور یابند.

همچنین هماهنگی های لازم جهت برگزاری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان تهران با استانداری تهران انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ