کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

اقتصاد ایران: یزد- رییس پلیس فتا یزد گفت: در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر سرمایه گذاری در کانال تلگرامی و کلاهبرداری از آن‌ها، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن ابوالحسینی اظهار کرد: شاکیان در اظهارات خود عنوان داشتند درشبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه سرمایه گذاری ارز دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند و مدعی داشتن مجوز کسب و کار و هماهنگی با سازمان های مرتبط و تاییدیه پلیس فتا بود آشنا شدیم.

رییس پلیس فتا یزد گفت: متهم پس ازجلب اعتماد؛ جمعآ به مبلغ هفت میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه این بازار کلاهبرداری کرده بود. پس از ارائه مستندات توسط شاکیان و انجام بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، متهم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و پرونده نیز برای دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

ابوالحسینی توصیه کرد: افزایش سریع ارزش ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما بسیاری از سودجویان از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و آنها را در دام خود گرفتار می‌کنند. پیش از هرگونه سرمایه‌گذاری، منابع، شرکت‌ها و افراد دخیل را به‌دقت بررسی کنید. از اعتماد به وعده‌های سوددهی بالا و تضمینی خودداری کرده و مشاوره با کارشناسان معتبر را فراموش نکنید.

این مقام مسئول بیان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ