سرانه مصرف نان در ایران ۳ برابر کشورهای جهان است

اقتصاد ایران: کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: سرانه مصرف نان در کشور دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهره پوراحمد ضمن مقایسه میانگین مصرف نان در ایران و سایر کشورها اظهار کرد: سرانه مصرف نان در کشور  دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

وی درباره اهمیت وجود سبوس در نوع آردی که برای تهیه نان استفاده می‌شود، بیان کرد: سبوس گندم غنی‌ترین منبع غذایی فیبرهای غذایی نامحلول و الیاف گیاهی محسوب می‌شود.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: سبوس دارای ویتامین‌های گروه B،C،E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. نان‌های تیره، دارای سبوس بیشتر است ولی ذائقه غذایی مردم ما به نان‌های روشن بیشتر کشش دارد.

وی با بیان این که استفاده از آرد سفید بدون سبوس سبب افزایش قند خون و در نتیجه افزایش انسولین در بدن می‌شود، تأکید کرد: این موارد باعث بروز چاقی، کبد چرب و دیابت نوع 2 و حتی در برخی موارد باعث بروز سرطان‌های دستگاه گوارش می‌شود.

پوراحمد گفت: از آن‌جا که سازمان غذا و دارو رسالت نظارت بر ایمنی و بهداشت کالاهای سلامت محور را  بر عهده دارد، بازرسی از کارخانجات تولید آرد تحت پوشش و نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و محصولات تولیدی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو شهروندان را به مصرف نان‌های تیره  با آرد کامل و حاوی سبوس بیشتر از قبیل نان سنگک توصیه و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی و مطالبه مردم از نانوایی‌ها می‌تواند نقش بسزایی در تشویق پخت نان با آرد کامل در نانوایی‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ