ایمن سازی پیاده‌روها برای عابران در اولویت اقدامات مدیریت شهری

اقتصاد ایران: اراک- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: ایمن سازی پیاده‌روها برای ایجاد آرامش شهروندان در اولویت اقدامات مدیریت شهری باشد.

محسن خیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیاده‌مداری در معابر شهری استان یکی از مسائل مهمی هست که به دنبال اجرای آن هستیم و در این راستا برخی محدودیت‌های ترافیکی به صورت دوره‌ای یا حتی دائمی امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شهر باید محل امنی برای عابرین پیاده باشد و سیاست خودروگریزی مرکز شهر نیز در این راستا دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: مرجع اتخاذ تصمیمات کلان ترافیکی، شورای ترافیک استان یا به فراخور موضوع شهرستان است که هیچ محدودیت ترافیکی بدون دستورالعمل این شورا وجاهت قانونی ندارد.

خیرمند، آرامش ایمنی عابران پیاده را اولویت شهر انسان محور دانست و افزود: یکی از تصمیمات شورا که به تازگی نارضایتی‌هایی را در برداشته، انسداد میدان ساعت بوده است که محدودیت‌های ترافیکی آن محدوده، موارد دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: امر مذکور در واقع اجرای قسمتی از مصوبه شورای ترافیک از سوی پلیس راهور بوده است و اجرای کامل مصوبه، ثمرات ارزش‌مندی را به دنبال دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: شناخت مراجع تصمیم‌گیری استان یک تکلیف است و اظهارات غیرکارشناسی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

خیرمند بیان کرد: به لحاظ قانونی، یک عضو شورای شهر به عنوان نماینده مردم در شورای ترافیک حضور و حق رأی دارد و با سازوکارهای منظمی که در شورای ترافیک استان ایجاد شده است در برخی از نشست‌ها، افراد درگیر با موضوع نیز به جلسه دعوت می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: انتظار است افرادی که به مصوبات شورا اعتراض دارند، اعلام نارضایتی خود را از طریق نمایندگان خود در شورای ترافیک مطرح کنند و از این ظرفیت بالقوه بهره بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ