۳ خدمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان رونمایی می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از رونمایی سه خدمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان خبر داد.

محمدعلی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از رونمایی سه خدمت جدید شهرداری تهران در حوزه تکریم شهروندان شامل "شناسه سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب OR CODE (تهران ۳۶۰ درجه)"، سامانه سوالات متداول (FAQ)" و "کلینیک مشاوره شهروندی" همزمان با یکصد و چهل و دومین رویداد امید و افتخار در روز شنبه بیست و چهارم شهریورماه با حضور معاون شهردار تهران خبر داد.

الفت‌پور با اعلام اتمام پیاده‌سازی پروژه "شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE تهران ۳۶۰ درجه" در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: با توجه به لزوم چابکی سازمان، همچنین پیشرفت فناوری و گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند، نظارت عمومی و دریافت داده‌های شهروندان، ساده‌تر و کم هزینه‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: در این راستا دبیرخانه تکریم ارباب رجوع نیز از نظرسنجی‌های سنتی عبور کرده و پروژه "شناسه معرفی سازمانی کارکنان شهرداری تهران در قالب QR CODE (تهران ۳۶۰ درجه) " را از طریق اخذ نظرات شهروندان در راستای افزایش تعلق سازمانی کارکنان و ارائه خدمات بهتر و بهبود فرایندها با هدف ارتقای رضایت شهروندان و مراجعین، پیاده‌سازی کرده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری، اجرای طرح QR کد را روشی مناسب برای سهولت دسترسی شهروندان جهت اعلام نظراتشان به مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: افزایش پیچیدگی و چندبعدی شدن مسائل باعث شده است، سازمان‌ها بیشتر از گذشته خود را نیازمند به مشارکت شهروندان و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها و افزایش نوآوری ببینند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تاکید بر مثبت و مؤثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت‌پذیر، بیان داشت: این پروژه با هدف اعتماد سازی برای عموم و ایجاد حس خود کنترلی برای کارکنان، شکل‌گیری بانک اطلاعات یکپارچه، جامع و به‌روز از کارکنان، بهبود فرایندهای انجام کار، پایش مستمر و با کمترین خطا و هزینه از رضایت شهروندان و مراجعین و پیشگامی در حرکت به سمت سازمان هوشمند و دولت موبایلی «M- Government» اجرا شده است.

رونمایی از سامانه سوالات پرتکرار (FAQ)

الفت‌پور هدف از راه‌اندازی سامانه سوالات پرتکرار (FAQ) را ارائه منبعی آسان و سریع به شهروندان برای پاسخ به سؤال‌هایشان در حوزه مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، سامانه سوالات پرتکرار به رفع ابهامات شهروندان کمک می‌کند و راهی مناسب جهت دستیابی و ارتباط با مخاطبان است.

وی با اشاره به دسته‌بندی و طبقه‌بندی سوالات در حوزه‌های تخصصی گفت: سوالات پرتکرار در حوزه‌های «خدمات شهری و محیط زیست»، «حمل و نقل و ترافیک»، «فنی و عمرانی»، «مالی و اقتصادی شهر»، «امور اجتماعی و فرهنگی»، «مدیریت بحران»، «برنامه‌ریزی و توسعه شهری»، «شهرسازی و معماری» و «حوزه شهردار» طبقه‌بندی شده‌اند که هر کدام از آن‌ها زیر موضوعات خاص خود را دارند.

الفت‌پور با اشاره به بسترهای دسترسی به سامانه FAQ، گفت: این سامانه در اپلیکیشن‌های شهری از جمله شهرزاد جهت رفع ابهامات و نیازهای شهروندان و آشنایی بیشتر با مدیریت شهری تهران قابلیت دسترسی دارد.

کلینیک "مشاوره شهری" شهرداری تهران

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری راه اندازی کلینیک "مشاوره شهری" شهرداری تهران را اقدامی در راستای اجرای سیاست اول از سیاست‌های دوازده‌گانه شهردار تهران مبنی بر مردمی‌سازی اداره امور شهر دانست و گفت این کلکنیک با هدف تکریم ارباب‌رجوع، پاسخ‌دهی برخط، صرفه‌جویی در هزینه و زمان شهروندان راه اندازی شد.

به گفته این مدیر شهری، در فاز اول و به‌صورت پایلوت، خبرگان و افراد متخصص از حوزه شهرسازی و معماری شناسایی شده و با در نظر گرفتن شیفت بندی روزانه، تلفن این افراد برای پاسخ دهی فعال و پاسخگوی شهروندان شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حسب ارزیابی سوالات شهروندان از سوی سامانه مدیریت ۱۳۷، سایر حوزه‌های تخصصی شهرداری اعم از حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست، مالی و اقتصاد شهری نیز جهت ارائه خدمات مشاوره تلفنی به شهروندان در این طرح همکاری می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ