رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد

اقتصاد ایران: مشهد- معاون اول قوه قضائیه گفت: رسیدگی قضائی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمزه خلیلی صبح چهارشنبه در همایش سراسری مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح در مشهد اظهار کرد: رسیدگی قضائی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد چنان که در خصوص این معیار برخی مجتهدین فتوا داده‌اند که هر آن چیزی که ایجاد بدبینی به دین کند معصیت کبیره است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی رفتارها با این عنوان که قاضی هستیم و استقلال داریم و می‌توانیم هرگونه رفتاری انجام دهیم تبعات سنگین دینی دارد و به عشق و علاقه و محبت دینی خدشه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای عدالت ما باید مانند رفتار امام علی (ع) باشد که محکومی که از اجرای عدالت علی زخم خورده بود نیز باز هم او را می‌ستود.

خلیلی گفت: قبل از همه چیز آئین دادرسی ما باید به شیوه امام علی (ع) باشد و حتی در رفتار با متهمان نگاه ما به آنان یکسان باشد و غضبناک و غضب آلوده قضاوت نکنیم بلکه رفتار ما به گونه‌ای باشد که مجرم احساس کند تنبیه او توأم با عشق و دلسوزی و با هدف اصلاح است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: اقدام قضائی ما باید مردم را علاقه مند و مشتاق به دین کند و اگر رفتار سازمانی و قضائی را با مفاهیم دینی و معرفتی به کار می بریم باید تلاش خود را نیز با انگیزه دینی پیش ببریم.

وی اضافه کرد: رسیدگی به پرونده‌ها باید توأم با دلسوزی باشد به عبارتی دیگر باید نحوه رسیدگی قضائی به گونه‌ای باشد که سرمایه اجتماعی افزایش یابد و البته در جای خود و آن گاه که یک جنایت در جامعه رخ می‌دهد و یا کسی می‌خواهد به امنیت میهن خدشه وارد کند باید سخت و با قدرت با مرتکبان این جنایات برخورد شود.

خلیلی گفت: فعالیت سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن پراهمیت بودن دارای ظرافت خاصی است بدین معنا که مدیران سازمان قضائی نیروهای مسلح، صیانتگر نیروهایی هستند که باید هم اقتدارشان حفظ شود و هم در عین حین باید نقص‌هایشان گرفته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ