کلبه‌های جنگلی در ماسال: تجربه‌ای متفاوت از اقامت در شمال

اقتصاد ایران: لازمه سفر به ماسال و کسب تجربه‌ای خاطره‌انگیز از این شهر، اجاره ویلا پیش از سفر است. توصیه ما اجاره ویلا در مناطق ییلاقی ماسال است که آب‌وهوای بهتری هم دارند. در این مطلب به معرفی کلبه‌های چوبی و جنگلی این منطقه که ایده‌آل‌ترین انتخاب برای اقامت در ماسال هستند، می‌پردازیم؛ برای آشنایی بیشتر با این کلبه‌ها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اگر به ‌دنبال دوری از هیاهوی شهر و چند روزی آرامش در دل طبیعت هستید توصیه ما اجاره یک کلبه جنگلی یا کلبه چوبی در شمال کشور، به‌خصوص شهرهای سرسبز و زیبایی مانند ماسال، است. این منطقه شگفت‌انگیز با آب‌وهوای عالی در همسایگی کوه‌های تالش تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت در طبیعت را به شما ارائه می‌کند. مهم‌ترین لازمه سفر به ماسال و کسب تجربه‌ای خاطره‌انگیز از این شهر، اجاره ویلا پیش از سفر است. توصیه ما اجاره ویلا در مناطق ییلاقی ماسال است که آب‌وهوای بهتری هم دارند. در این مطلب به معرفی کلبه‌های چوبی و جنگلی این منطقه که ایده‌آل‌ترین انتخاب برای اقامت در ماسال هستند، می‌پردازیم؛ برای آشنایی بیشتر با این کلبه‌ها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چگونه کلبه جنگلی مناسب را انتخاب کنیم؟

برای اقامت در شمال کشور، هیچ چیز به اندازه یک کلبه چوبی یا کلبه جنگلی مناسب نیست. کلبه‌های چوبی حس نزدیکی به طبیعت را برای شما به ارمغان می‌آورند. البته امکان اجاره انواع ویلا لوکس و مدرن در شمال هم وجود دارد اما توصیه می‌کنیم برای یکبار هم که شده به‌جای اجاره ویلا در کلبه‌های جنگلی اقامت کنید تا تجربه‌ شما از سفر به مناطق شمالی به‌یادماندنی‌تر شود.

در میان مناطق مختلف شمال کشور که امکان اجاره کلبه‌های چوبی در آن‌ها وجود دارد، ماسال یکی از بهترین‌ها است. اجاره کلبه جنگلی ماسال به‌دلیل ییلاقی‌بودن این منطقه راحت‌تر از دیگر مناطق است. انواع کلبه چوبی در ماسال را می‌توانید در رنج قیمتی مختلفی پیدا کنید و بسته به بودجه خود برای رزرو آن اقدام کنید. البته برای انتخاب بهترین کلبه جنگلی باید به چند نکته توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • اجاره کلبه‌های جنگلی با اجاره ویلا متفاوت است. کلبه‌های جنگلی به‌خصوص در مناطقی مانند ماسال ظرفیت محدودی داشته و در ایامی مانند تعطیلات خیلی زود پر می‌شوند؛ درنتیجه اقدام به‌موقع برای رزرو آن‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • در انتخاب کلبه جنگلی ماسال حتما به موقعیت آن دقت کنید. انواع کلبه چوبی ماسال هم در مناطق صعب‌العبور و هم در مسیرهای حاشیه‌ای قرار دارند. کلبه‌های مناطق بکر، دسترسی سخت‌تری داشته اما هم از نظر چشم‌انداز و هم از نظر آب‌وهوا، موقعیت بهتری برای اقامت دارند.
  • هنگام انتخاب کلبه‌های جنگلی و چوبی به امکانات آن‌ها توجه کنید. بعضی از کلبه‌های جنگلی کاملا متناسب با حس‌وحال طبیعت طراحی شده و امکانات زیادی در آن‌ها قرار ندارد اما بعضی کلبه‌ها تمام امکانات لازم برای اقامت را دارند.
  • اگر تجربه اقامت در کلبه‌های جنگلی را ندارید، حتما کلبه خود را در محلی انتخاب کنید که نزدیک به اقامتگاه مردم بومی باشد. اقامت در کلبه‌های چوبی شرایط متفاوتی با اقامت در ویلا و دیگر اقامتگاه‌ها دارد و درصورتی‌که اقامتگاه شما نزدیک مردم محلی باشد، می‌توانید در زمان بروز مشکل از آن‌ها کمک بگیرید.

کلبه‌های جنگلی در ماسال: تجربه‌ای متفاوت از اقامت در شمال

چرا کلبه‌ های جنگلی ماسال؟

بیشتر شهرهای ییلاقی شمال کلبه‌های جنگلی نیز دارند و امکان انتخاب این نوع اقامتگاه‌ها در آن‌ها وجود دارد. در میان این شهرها اما ماسال یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در کلبه‌های چوبی و جنگلی است. انتخاب کلبه جنگلی ماسال و اقامت در این منطقه به‌دلایل زیادی توصیه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طبیعت ماسال نسبت به بسیاری از مناطق ییلاقی شمال کشور، بکرتر است و این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که این منطقه را به انتخاب مناسب‌تری برای اقامت در کلبه‌های جنگلی تبدیل می‌کند.
  • ماسال از آب‌وهوایی فوق‌العاده برخوردار است که همین موضوع، یکی دیگر از دلایل توصیه به اقامت در این منطقه و استقرار درکلبه‌های چوبی و جنگلی آن است. آب‌وهوای این منطقه در اثر موقعیت ییلاقی و طبیعت پاکیزه آن بسیار مطبوع و مناسب است.
  • با اقامت در ماسال به‌راحتی می‌توانید به شهرهایی مانند رشت سفر کرده و به جز زیبایی‌های این منطقه از جاذبه‌های دیگر شهرها هم دیدن کنید. فاصله ماسال با رشت تنها ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است.
  • تنوع ییلاق‌های ماسال از دیگر دلایلی است که این شهر را به یک گزینه مناسب برای سفری به‌یادماندنی تبدیل می‌کند. بسته به بودجه، زمان سفر و شرایط خود می‌توانید هرکدام از ییلاق‌های این منطقه و کلبه‌های چوبی آن را برای اقامت انتخاب کنید.
  • اقامت در ماسال به‌ دلیل جاذبه‌های گردشگری فراوان این منطقه هم توصیه می‌شود؛ از قلعه قدیمی کول گرفته تا غار آویشو و آبشار همیشه خروشان رامینه. این‌ها بعضی از جاذبه‌هایی هستند که در سفر به این منطقه سرسبز شمالی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

نکات مهم برای یک سفر خاطره‌انگیز به ماسال

برای خاطره‌انگیزتر شدن سفر و اقامت در کلبه جنگلی ماسال، باید به چند نکته مهم قبل از سفر توجه داشته باشید. یکی از این نکات انتخاب بهترین زمان برای سفر به این شهر است. موقعیت ییلاقی ماسال، موجب می‌شود که این شهر در تمام فصل‌های سال آب‌وهوایی خنک داشته باشد و در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار سرد باشد. پیش از سفر به ماسال در مورد جاذبه‌های گردشگری آن تحقیق کنید و با یک‌ برنامه‌ریزی مناسب اقدام به سفر کنید.

ماسال به‌خصوص در تعطیلات، مملو از گردشگران است و اگر به‌موقع برای رزرو ویلا یا اجاره کلبه‌های جنگلی اقدام نکنید، پیدا کردن اقامتگاه مناسب سخت می‌شود. برای اقامت در ماسال می‌توانید هرکدام از ییلاق‌های این منطقه را انتخاب کنید، البته توصیه می‌کنیم در اولین تجربه سفر خود، ییلاق‌هایی که مردم بومی و محلی در آن‌ها سکونت دارند را انتخاب کنید. همه وسایل لازم برای اقامت در طبیعت را همراه داشته باشید، به‌خصوص اگر قصد اقامت در کلبه‌های چوبی ماسال را دارید.

کلبه‌های جنگلی در ماسال: تجربه‌ای متفاوت از اقامت در شمال

سخن پایانی

ماسال یکی از زیباترین مناطق شمالی است و برای خلق یک خاطره بی‌نظیر از سفر به شمال کشور، بهترین مقصد است. برای اقامت در این منطقه گزینه‌های زیادی از ویلا گرفته تا کلبه‌های چوبی و جنگلی پیش روی شما است که بسته به سلیقه و بودجه خود می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. جهت رزرو بهترین ویلاها و اقامتگاه‌ها در ماسال می‌توانید از خدمات سایت شب استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ