تصمیم جنجالی وزنه‌بردار همیشه شاکی؛ درخواست تغییر تابعیت!

اقتصاد ایران: رییس فدراسیون وزنه‌برداری توضیحاتی پیرامون درخواست کیانوش رستمی برای دریافت رضایت‌نامه ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: کیانوش رستمی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شود اما با توجه به اینکه رستمی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری نیست و به اردوی تیم ملی هم دعوت نشده و تلاشی برای بازگشت به تیم ملی ایران نداشته و در لیست اولیه تیم ملی ایران هم قرار ندارد بنابراین این سوال پیش می‌آید چگونه قرار است در قهرمانی جهان شرکت کند؟ سوال پیش آمده موجب شد به سراغ رییس فدراسیون وزنه‌برداری برویم و ماجرا را جویا شویم.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا کیانوش رستمی از فدراسیون درخواست گرفتن رضایت‌نامه برای وزنه زدن زیر پرچم کشور دیگری را داشته است؟ تصریح کرد: درخواست داشته و نامه زده اما مراتب قانونی که اجازه از مقام عالی وزارت ورزش و تایید امورخارجه است باید انجام شود. باید قراردادش را بیاورد و بعد تصمیم گرفته شود و هنوز روال قانونی انجام نشده است.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که اطلاع دارد رستمی چگونه قرار است در قهرمانی جهان شرکت کند؟ گفت: خیر، اطلاعی ندارم.

رستمی سال گذشته در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد و در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان قرار نگرفت، از این رو المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم از دست داد. پس از آن، موضوع وزنه زدن کیانوش رستمی برای کشور دیگر در نشست آنلاین ارزیابی عملکرد و پاسخگویی وزیر ورزش و جوانان در دفتر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که اسفند سال گذشته بود نیز مطرح شد. در آن نشست کیومرث هاشمی وزیر پیشین ورزش خطاب به رستمی گفت:"در صحبت با من اشاره به این موضوع داشتید که از چند کشور درخواست دارید و کمک کنید تا در چارچوب قوانین و مقررات در این کشورها حضور پیدا کنم و برایشان مدال بگیرم. با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم که این مجوز را بدهید چون در رشته تکواندو داریم که در چارچوب سیاست‌های نظام و بدون هیچ زاویه‌ای کار می‌کنند و ایران را قبول دارند. چند روز پیش هم اسم کشور کوزوو را آوردید."

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ