۳۰۰۰ نفرساعت تلاش برای اتصال یک‌میلیون زائر به اینترنت

اقتصاد ایران: پژوهشگاه فضایی ایران موفق شد با بیش از ۳۰۰۰ نفرساعت تلاش مستمر، به حدود یک‌میلیون نفر کاربر مقطعی و بیش از ۱۰۰۰ نفر کاربر همزمان، با رکورد پرواز ۲۰۰ ساعت در شبانه‌روز در این عملیات پایشی مخابراتی به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات ارائه دهد.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پژوهشگاه فضایی ایران به‌مناسبت ارائه موفقیت‌آمیز خدمات اینترنت رایگان به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مرز مهران، از گروه سامانه‌های بازگشت‌پذیر پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی تقدیر به‌عمل آورد. این خدمات با استفاده از فناوری بالن‌های مخابراتی و نسل جدید سکوهای کنترل، در ایام اربعین ارائه شد و توانست ارتباطات زائران را تسهیل کند.

دکتر حسن سالاریه؛ معاون وزیر و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم تقدیر، ضمن اشاره به زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران، اظهار کرد: این پروژه نه‌تنها نشان‌دهنده توانمندی‌های علمی و فنی ماست، بلکه نشانه‌ای از تعهد و مسئولیت‌پذیری ما در خدمت‌رسانی به زائران است.

وی همچنین به ویژگی‌های منحصربه‌فرد عملیات امسال اشاره کرد و افزود: استفاده از سکوی ارتقاء‌یافته پژوهشکده رانشگرهای فضایی، منجر به بهبود کیفیت سیستم هدایت و کنترل بالن‌ها شده و به ما این امکان را داده است که تنها با 4 ساعت پایین آوردن بالن در طول 7 شبانه‌روز خدمات‌رسانی، رکوردی جدید ثبت کنیم.

در این مراسم، از تمامی دست‌اندرکاران، از جمله مهندسان، محققان و کارکنان پشتیبانی، به‌خاطر تلاش‌های بی‌وقفه و همکاری‌های موثرشان قدردانی شد. دکتر سالاریه ابراز امیدواری کرد که این دستاوردها به رشد و توسعه سریع‌تر فناوری‌های نوین در کشور کمک کند و زمینه‌ساز خدمات بهتری در آینده باشد.

این اقدام نه‌تنها به تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در ایام اربعین کمک کرده، بلکه نمادی از همدلی و هم‌افزایی تیم‌های مختلف در پژوهشگاه فضایی ایران است.

لازم به ذکر است، پژوهشگاه فضایی ایران موفق شد با بیش از 3000 نفرساعت تلاش مستمر، به حدود یک‌میلیون نفر کاربر مقطعی و بیش از 1000 نفر کاربر همزمان، با رکورد پرواز 200 ساعت در شبانه‌روز در این عملیات پایشی مخابراتی به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ