آزادگان روحیه جهادی را به ایرانیان انتقال دادند

اقتصاد ایران: یزد- جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آزادگان با صبر و روحیه جهادی خود همان افرادی هستند که توانستند روحیه مقاومت را به مردم ایران منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از آزادگان یزد که در اردوگاه قائم آل محمد (ص) سپاه الغدیر در روستای منشاد با عنوان «الماس‌های تمدن‌ساز» برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که ملت ایران با صبر و آزادگی جانبازان توانستند خود را به قله‌های عزت برسانند، گفت: مقام معظم رهبری آینده‌ای که برای جمهوری اسلامی متصور هستند ساخت تمدن اسلامی و ایجاد زمینه های لازم برای ظهور منجی عالم بشریت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری آزادگان را همچون الماسی می‌دانند که خود را در شرایط سخت ساختند و در نهایت به یک الماس ارزشمند تبدیل شدند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مقام معظم رهبری واقعیتی را بیان کردند که با نگاهی گذرا در تاریخ قریب به نیم قرن انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم، تصریح کرد: ایرانی که امروز شاهد آن هستیم با ایران دوران پهلوی دارای تفاوت‌های وسیع، عمیق و تاثیرگذار در جغرافیای جهان اسلام و در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی با ایرانی رو به رو بودیم که وابستگی، ضعف، عدم اعتماد به نفس و عدم به اعتماد به ملت وجود داشت که حتی در آن دوران اذعان داشتند که مردم ایران توان ساخت کوچکترین وسایل را ندارند.

قریشی بیان کرد: در تمام ابعاد سیاسی، نظامی، بهداشتی و… و. این عدم به خود وجود داشت و در آن دوران حتی آمریکایی‌ها نظارت کامل بر فعالیت‌های داخلی ایران داشت.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس ادامه داد: در آن دوران حتی برای تامین سیم‌خاردار دچار مشکل بودیم و اگر سلاحی هم وجود داشت، سلاح‌هایی بود که آمریکایی‌ها در راستای منافع خود به ما داده بودند و کوچکترین ایرادی را نمی‌توانستیم رفع کنیم.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در دوران پهلوی بخش‌هایی از خلیج فارس، رود ارس و بخش‌های دیگری از ایران نیز تنها با ترساندن محمدرضا پهلوی به سایر کشورها واگذار شد، افزود: در آن زمان ما قادر به ساخت پل، سیلو، راه و دارو نبودیم و مهندسان خارجی باید برای تامین نیاز کشور مسیر را هموار می‌کردند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که تمام کشورها پیشرفته‌ترین تسلیحات را در اختیار عراق قرار داده بودند و ۱۸ کشور نیز برای ساخت سلاح‌های شیمیایی علیه ملت ایران پا در این میدان گذاشتند و به کمک صدام آمدند.

قریشی افزود: با وجود این تحریم‌ها و کمبود امکانات در آن دوران با رهبری امام خمینی (ره) و غیرت و رشادت جوانان ایرانی در آن دوران نه تنها یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیوفتاد، بلکه در نهایت صدام اعتراف کرد که امروز شما بر آنچه که اصرار داشتید رسیدید.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران گفت: اگر دیروز کشور ایران تحت تحریم‌های شدید بود که سایر کشورها به ما تسلیحات نفروشند، امروز این تحریم معکوس شده و کشور ایران تحریم شده تا به سایر کشورها تسلیحات نظامی نفروشد و این یعنی خودکفایی در زمینه نظامی که ملت ایران به آن دست پیدا کردند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دیروز به کشور ایران سیم‌خاردار نمی‌دادند، اما امروز به ایران التماس می‌کنند که به سایر کشورها پهپاد نفروشد، دیروز باید التماس انگلیسی‌ها می‌کردیم که پالایشگاه‌های کشور فعال بمانند، اما امروز جوانان کشور ما در سایر کشورها پالایشگاه‌های آن‌ها را تعمیر می‌کنند.

وی عنوان کرد: علت این پیشرفت روحیه جهادی ملت ایران و فرماندهی و مدیریت صحیح مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) یک توانمندی را در مردم ایران به وجود آورد که کشور ایران را از آن وابستگی به سطح قدرت فعال منطقه تبدیل کرد.

قریشی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مسائل بنیادین برنامه‌ها و اهدافی را برای جوانان مشخص کردند که با اعتماد به نفس توانستند در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های شگرفی را در کشور رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله فلسطین و مقاومت بیان کرد: زمانیکه از فلسطین صحبت می‌شود یعنی صحبت از غیرت و ایستادگی مردم فلسطین و همزمان قصاوت و جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: علت اینکه غربی‌ها میلیاردها دلار به رژیم کودک‌کش صهیونیستی ممنتقل می‌کنند این است که نگران هستند که کشورهای اسلامی نیز همچون ایران بر روی پای خود بایستد و علیه این کشورها برخیزند.

وی ادامه داد: با عملیات طوفان‌القصی برای همیشه رقص شمشیر ترامپ و آمریکایی‌ها به باد رفت.

قریشی با اشاره به پیام مهم عملیات وعده صادق تصریح کرد: پیام عملیات وعده صادق این بود که آگاه باشید شما دیگر نمی‌توانید ملت ایران را تهدید کنید و امنیت ملت ایران و امنیت دوستان ملت ایران خط قرمز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ