هریس خواستار برگزاری مناظره دیگری با ترامپ شد

اقتصاد ایران: سخنگوی کمپین کامالا هریس پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی خواستار آن شد که مناظره دوم بین دو نامزد، در ماه اکتبر برگزار شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی کمپین کامالا هریس پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی در سه شنبه شب به وقت شرق آمریکا بین دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2024، اظهار کرد که مناظره دوم بین دو نامزد باید در ماه اکتبر برگزار شود.

اما دونالد ترامپ پس از مناظره در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فکر می‌کند بهترین مناظره‌ای بود که تا به حال داشته‌ است، اظهار کرد هریس چون در مناظره شکست خورد مناظره دیگری را می خواهد اما من نمی‌دانم که آیا ما مناظره دیگری خواهیم داشت یا نه.

کمپین ترامپ پیشتر گفته بود که او با انجام مناظره‌ای در شبکه NBC در تاریخ 25 سپتامبر موافقت کرده است.

در همین حال، پس از پایان مناظره، شبکه خبری فاکس نیوز نیز اعلام کرد پیشنهاد برگزاری مناظره دوم در ماه اکتبر را به هر دو نامزد انتخابات داده است.

این شبکه افزود که پیش از برگزاری مناظره شب گذشته، نامه هایی را به صورت جداگانه برای کمپین های انتخاباتی هر دو نامزد فرستاده و در آنها پیشنهاد برگزاری مناظره دیگری را در ماه اکتبر مطرح کرده است.

نخستین مناظره انتخاباتی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، 9 شب گذشته به وقت شرق آمریکا در شهر فیلادلفیا و به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار شد. این دو نامزد برای نخستین بار در مقابل هم قرار گرفتند تا رأی‌دهندگان آمریکایی برای انتخاب یکی از این دو در انتخابات پنجم نوامبر (15 آبان) قانع شوند.

دو طرف در این مناظره درباره موضوعات اقتصادی، مسائل مربوط به مهاجرت و حق سقط جنین برای زنان، جنگ های غزه و اوکراین و دیگر تحولات خاورمیانه و نیز مسائل روز و مهم مورد توجه داخلی مردم آمریکا از جمله امنیت داخلی آمریکا و التزام به قانون، و پرونده های حقوقی ترامپ، به مناظره پرداختند.

در همین حال، حزب جمهوری خواه پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، ترامپ را «برنده مشخص» مناظره با هریس خواند.

جو بایدن نیز پس از پایان مناظره در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار کرد که احساس می‌کند کامالا هریس «با اختلاف» برنده این مناظره بوده است. هریس در مناظره ثابت کرد بهترین گزینه برای رهبری مردم آمریکاست. ما به عقب برنمی‌گردیم.

به گفته یک منبع آگاه خبرگزاری سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری آمریکا مناظره را از هتلی در نیویورک به همراه خانواده و کارکنانش تماشا کرد.

این مناظره به میزبانی شبکه ای.بی.سی نیوز انجام ‌شد و هرچند ترامپ یک بار مقابل جو بایدن قرار گرفته و با پیروزی قاطع از آن خارج شده است، اما این مناظره برای کامالا هریس تازگی داشت.

ترامپ در مناظره پیشین در ماه ژوئن، شکست سنگینی را متحمل جو بایدن کرد که در نهایت منجر به کناره‌گیری وی از رقابت‌ها شد؛ از این رو به گفته منابع آمریکایی، هریس در این مناظره تلاش کرده تا نشان دهد که به مراتب بهتر از بایدن عمل خواهد کرد.

از نکات مهم اولین مناظره ترامپ و هریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم، سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند.
  • به نظر می‌رسید هریس با یک نقشه راه مشخص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به‌نظر در انجام این کار موفق شد. او در طول این مناظره جنجالی، ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین، هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی‌اش مورد انتقاد قرار داد.
  • ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد، در لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از اینگونه حملات اجتناب کرد، اما تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد.
  • دونالد ترامپ، هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست.
  • کامالا هریس، که سابقه دادستانی دارد، چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه از ترامپ منجر شد. او در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند، که موجب عصبانیت ترامپ شد.
  • کامالا هریس ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی‌اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک بازیگر پورن و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد.
  • نامزدها در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند، هرچند هیچ‌کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این درگیری‌ها ارائه ندادند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ