دروازه‌بان‌های ایران مطمئن هستند/ نبود بازی تدارکاتی تاسف آور است

اقتصاد ایران: دروازه بان پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان از نبود بازی های تدارکاتی کافی پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۴ ابراز تاسف کرد و دروازه بان های تیم ملی را یکی از نقاط قوت ایران ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران که خود را برای رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان آماده می کند پس از برگزاری دو دیدار تدارکاتی برابر قزاقستان (شکست ۴ بر یک و تساوی یک به یک) و چند روز در تمرین در تهران راهی ازبکستان شد تا برای جام جهانی که از ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد آماده شود.

مصطفی نظری کارشناس فوتسال و سنگربان پیشین تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، به بررسی شرایط تیم ملی در آستانه جام جهانی پرداخت.

نظری در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی گفت: پیش از هر چیز باید این سوال را مطرح کنیم که چرا ما فقط این دو بازی را برای جام جهانی برگزار کردیم. جام جهانی بزرگترین آوردگاه فوتسال است و متاسفانه در هر دوره که ما می خواهیم آماده این مسابقات شویم بازی های تدارکاتی ما لغو می شود و این اتفاق بدی است. در هر صورت این دو بازی فراهم شد و قزاقستان یکی از تیم های قدرتمند اروپا است.

دروازه‌بان‌های ایران مطمئن هستند/ نبود بازی تدارکاتی تاسف آور است

وی ادامه داد: آن طور که از بازی اول مشخص بود بازیکنان ما به آمادگی کافی نرسیده بودند و در فاز دفاعی مشکلاتی داشتیم و از همین نقطه ضربه خوردیم. این در حالی است که تیم ملی حملات زیادی انجام داد و موقعیت های زیادی خلق کرد اما بازیکنان ما اسیر دروازه بان حریف شدند.

مصطفی نظری گفت: در بازی دوم شرایط کمی بهتر شد و توانستیم نقاط ضعف حریف را پیدا کنیم و در عین حال در خط دفاع و دروازه عملکرد بهتری داشتیم و به خاطر ساختار دفاعی که داشتیم موفقیت آمیز تر بود.

دروازه بان پیشین تیم ملی در خصوص لیست اعلام شده از سوی وحید شمسایی گفت: ما باید به سرمربی تیم ملی اعتماد کنیم. او تلاش کرده است ابزار مورد نیاز خود را با توجه به تفکراتی که دارد در این ۱۴ نفر پیدا کند. هرکسی ممکن است لیست خاص خودش را داشته باشد اما به نظر من جای یکی دو بازیکن جوان لیگ برتری می توانست در این لیست باشد اما در هر حال این تصمیم سرمربی قابل احترام است.

مصطفی نظری که از بهترین دروازه بان های تاریخ تیم ملی فوتسال کشورمان است در خصوص دو دروازه بان تیم ملی، باقر محمد و سعید مومنی، گفت: ما هیچ وقت چه در مسابقات آسیایی و چه در مسابقات جهانی در خط دروازه مشکلی نداشتیم. فوتسال ایران پر از دروازه بان های بزرگ و بااستعداد است. در این دوره باقر محمد و سعید مومنی دو سبک جدا دارند. سبک بازی باقر به فوتسال زمان ما نزدیک است و سعید مدرن تر، رو به جلوتر و پا به توپ تر است و معتقدم می توانند دروازه تیم ملی را بیمه کنند. علاوه بر این کسانی مثل سینا پرکاس، سجاد بابایی و مهدی رستمیان هم می توانند در آینده به تیم ملی کمک کنند.

دروازه‌بان‌های ایران مطمئن هستند/ نبود بازی تدارکاتی تاسف آور است

وی در خصوص حریفان تیم ملی در جام جهانی گفت: همه تیم هایی که در جام جهانی حضور دارند چندین بازی تدارکاتی انجام دادند و متاسفانه باز هم ما به همین بازی با قزاقستان بسنده کردیم که به سختی هم هماهنگ شد. فوتسال ما جایگاه بالایی در جهان دارد. در جام جهانی سوم شده ایم و الان در رده چهارم رنکینگ قرار داریم و همه اذعان دارند که یکی از قدرتمندترین لیگ های جهان را داریم اما نمی دانم چرا وقتی حرف از بازی تدارکاتی می شود دوستان در فدراسیون کم کاری می کنند و یا زورشان نمی رسد و هر چه که هست جای تاسف دارد.

این کارشناس فوتسال گفت: ما برای اولین بار در تاریخ در سید یک قرار گرفتیم و نشان از قدرت تیم ما دارد. مردم هم از این تیم انتظار دارند. اما هیچ تیمی هم دست و پا بسته به جام جهانی نمی آیند. فرانسه که خیلی ها معتقد بودند در فوتسال محلی از اعراب ندارد توانست اسپانیا را متوقف کند و به سختی به آرژانتین باخت. هر تیمی که به جام جهانی می آید دست و پا بسته نیست. اما نباید فراموش کرد که ما قدرت اول آسیا هستیم و به امید خدا در میان ۴ تیم برتر می توانیم قرار بگیریم و نتیجه کافی را بگیریم.

وی در پایان گفت: فکر می کنم در این دوره ساختار تیم ما جوان شده است و تا حدی یک پوست اندازی داشتیم. البته همیشه انتظارات از تیم ملی بالاست و ما از بازیکنان انتظار داریم تمام توان خود را به کار بگیرند. من به عنوان یکی از اعضای جامعه فوتسال این قول را می دهم که بازیکنان ما به هیچ وجه کم کاری نخواهند کرد. معتقدم در مرحله اول صعود به جمع ۸ تیم و سپس حضور در میان ۴ تیم برتر جهان می تواند نتیجه بسیار راضی کننده ای باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ