تولید ماهانه تخم‌مرغ به ۱۱۲ هزار تن رسید

اقتصاد ایران: رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: پیش‌بینی شده تولید در شهریور به ۱۱۲ هزار تن برسد که از این مقدار حدود ۱۰۵ هزار تن برای نیاز بازار داخل خواهد بود و باقی ذخیره‌سازی می‌شود.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با مهر درباره ادامه خرید حمایتی تخم مرغ گفت: اتحادیه از ابتدای خرداد تا کنون حدود ۲۰ هزار تن تخم مرغ در قالب طرح حمایتی خریداری کرده است. از این مقدار حدود ۷ هزار تن برای ذخیره سازی و ۱۲ هزار تن برای صادرات اختصاص می‌یابد.

وی درباره ادامه طرح خرید حمایتی، افزود: تا زمانی که نرخ این محصول در بازار به قیمت مصوب هر کیلو گرم ۵۷ هزار تومان درب مرغداری‌ها برسد خرید حمایتی انجام خواهد داشت.

کاشانی ادامه داد: مداخلات کوتاه مدت تا زمان تثبیت قیمت‌ها استمرار دارد زیرا در حال حاضر تخم مرغ ۱۰ هزار تومان زیر قیمت مصوب به فروش می‌رسد. اتحادیه ناگزیر است برای اینکه تولیدکننده متضرر نشود تا هر زمان که لازم باشد خرید حمایتی را ادامه دهد.

وی درباره وضعیت قیمت این محصول پروتئینی در بازار عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلو گرم تخم مرغ در میادین میوه و تره بار ۱۲۵ هزار تومان و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

شهریور و مهر پیک مصرف تخم مرغ

معمولاً آمار تقاضا در نیمه دوم سال با کاهش دما افزایش می‌یابد. کاشانی درباره تأمین بازار نیمه دوم سال اظهار کرد: مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر با پیک مصرف این محصول، تولید با آرامش و قیمت تثبیت شده ادامه دارد.

وی گفت: هر سال پیک مصرف از ۱۰ شهریور آغاز و به مدت یک ماه یعنی تا ۱۰ مهر ادامه دارد. علت این امر به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر می‌گردد. در این مقطع زمانی بازار تقاضا با افزایش تولید کارخانجات کیک، کلوچه و بیسکویت به اوج می‌رسد.

عضو اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به میزان تولید در ماه جاری تصریح کرد: پیش بینی شده تولید در شهریور به ۱۱۲ هزار تن برسد که از این مقدار حدود ۱۰۵ هزار تن برای نیاز بازار خواهد بود و باقی ذخیره سازی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ