۴۲ درصد پزشکان کشور در ۵ کلانشهر طبابت می کنند

اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد، کمبود دسترسی به پزشک، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده افزود: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶ پ زشک عمومی و ۷ پزشک متخصص خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالباً به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی‌ها به پزشکان، رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور طبابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه‌ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است، گفت: در خصوص تعرفه‌ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه‌ها می‌پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، قرارداد تأمین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرا نشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رئیس زاده، مهم‌ترین اولویت و خواسته سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی نظام سلامت عنوان و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد، خدمات هم به همین نحو کاهش می‌یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ