مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

اقتصاد ایران: کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه نخستین مناظره خود را در فیلادلفیا آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه به میزبانی شبکه ان بی سی نیوز در فیلادلفیا آغاز شد.

این مناظره در حالی برگزار می‌شود که کارزهای انتخاباتی دو حزب تنها موفق به نهایی کردن این مناظره شده‌اند و مشخص نیست مناظره دیگری تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا در پنجم نوامبر برگزار خواهد شد یا خیر.

کامالا هریس در پاسخ به نخستین سوال مطرح شده از سوی مجری پیرامون هزینه های زندگی در آمریکا، اعلام کرد: من خود از طبقه متوسط جامعه هستم. برنامه من بر این مبنا استوار است که ۱۵ هزار دلار از مالیات کسب و کارهای کوچک را مورد بخشودگی قرار دهم. همچنین در راستای حمایت از خانواده های دارای کودکان محصل، بزرگترین بخشودگی مالیاتی را برای آنها وضع خواهم کرد. ترامپ در صورت پیروزی همان کارهای گذشته و کم کردن مالیات ثروتمندان را انجام خواهد داد.

دونالد ترامپ نیز گفت: من به طور قطع اقدام به وضع تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از سایر کشورها خواهم کرد. آنها در نهایت باید هزینه ای که آمریکا برای جهان انجام داده است را بازپرداخت کنند. دولت من میلیاردها دلار از چین از طریق اعمال مالیات گرفت که این تعرفه ها همچنان (در دولت بایدن) نیز ادامه دارد.

کامالا هریس در ادامه گفت: ترامپ سیاست های اقتصادی نامناسبی دارد. ۱۶ اقتصاددان برتر که جایزه نوبل اقتصاد را در کارنامه دارند از برنامه اقتصادی ترامپ انتقاد کرده و تاکید دارند سیاست های وی می تواند باعث رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۵ در آمریکا شود. مردم آمریکا حقیقت این است که ترامپ برنامه ای برای عرضه به شما ندارد زیرا او علاقه دارد بیش از آنکه مراقب شما باشد از خود دفاع کند.

ترامپ نیز در پاسخ گفت: اساتید رشته اقتصاد جملگی بر این باورند که طرح های اقتصادی من فوق العاده و مناسب آمریکاست. هریس یک مارکسیست است و پدرش نیز تفکرات مارکسیستی را درس می دهد.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ