ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت رایانه‌ای و کلاهبرداری

اقتصاد ایران: همدان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت رایانه‌ای و کلاهبرداری ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید هادی مصطفوی اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مردم عادی، گرفتار دام شیادان این حوزه می‌شوند اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای لازم از طریق رسانه ملی، فضای مجازی و نصب بیلبرد و اطلاع‌رسانی محیطی صورت بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز و پایش تصویری معابر درون و برون شهری، اذعان کرد: مطابق مصوبات جلسه پیشین، دستگاه‌هایی متولی موظف هستند تا پایان شهریورماه؛ بازار طلافروشان مظفریه را مجهز به دوربین و پایش تصویری نمایند و در صورت عدم اجرای این مصوبه تا پایان مهلت مقرر شده، برای دستگاه‌های خاطی اعلام جرم خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ادامه داد: تعیین تکلیف خریداران ضایعاتی‌ها و شناسایی خودروهای خرید و حمل ضایعات همواره از موضوعات مورد تأکید این معاونت بوده و مطابق اصلاحیه جدید قانون اصناف، صنوفی که اتحادیه مشخص ندارند؛ باید در اسرع وقت، تشکیل اتحادیه داده و ساماندهی شوند، به همین جهت به اتاق اصناف استان تأکید شده است هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل اتحادیه و ساماندهی این حوزه اقدام نمایند.

مصطفوی خاطر نشان کرد: تجهیز و نصب دوربین در روستاها، تبدیل دوربین‌های نظارتی به دوربین‌های پلاک‌خوان، نصب دوربین در پاساژ سینا، تبدیل سیم‌های مسی به سیم‌های خودنگهدار، ساماندهی ضایعاتی‌های انصارالامام و برخورد با معتادان متجاهر دخیل در امر سرقت نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این کمیته بود.

معاون قضائی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در کمیته پیشگیری و مقابله با سرقت دادگستری استان همدان اظهار کرد: علاوه بر سرقت فیزیکی، موضوع سرقت در فضای مجازی تحت عناوین کلاهبرداری اینترنتی، فیشینگ و… باید مورد تأکید و نظارت بیشتر قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ