میراث‌دار خوبی برای گذشتگانمان در حوزه حفاظت آب نبوده ایم

اقتصاد ایران: قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: ما وارث مردمانی هستیم که ۲۵۰۰ سال باغات را با خشکسالی های تاریخی حفظ کردند اما میراث‌دار خوبی برای گذشتگانمان در این حوزه نبودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر سه شنبه در سمینار تخصصی الگوی مشارکت مردمی در بخش‌های آب، کشاورزی و محیط زیست که در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما نیاز داریم که نظرات اندیشمندان را برای حکمرانی در سطح استان و منطقه بشنویم و بدانیم.

وی با بیان اینکه چالش آب یکی از مهمترین چالش های پیش روی جهان است، افزود: تغییرات اقلیمی ما را به سمتی می برد که برای مراقبت از آب باید طراحی و راهبرد داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به آب به چشم یک مصرف کننده نگاه کنیم هنر نیست بلکه باید به گونه ای الگوی مصرف اب را طراحی کنیم که در بازچرخانی آن در چرخه محیط زیست، در حفظ آن در سفره های زیرزمینی و آبخیزداری و آبخوان داری و جاری شدن آن در رودخانه ها چرخه طبیعی را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ما وارث مردمانی هستیم که ۲۵۰۰ سال باغات را با خشکسالی های تاریخی حفظ کردند و صدها سال پیش در حفاظت از آب از ما جلوتر بوده اند.

محمدبیگی با بیان اینکه ما میراث‌دار خوبی برای گذشتگانمان در حوزه حفاظت آب نبوده ایم، ادامه داد: باید تجارب تاریخی و نحوه برنامه ریزی و طراحی الگوی حفاظت از آب توسط مردم را بازطراحی کنیم و با ترکیب آن با شرایط امروز مدل مناسبی از مصرف آب را به مردم ارائه دهیم.

وی در پایان یادآور شد: در دیپلماسی آب باید به نحوه برخورد افغانستان در هیرمند و یا ترکیه و اتفاقاتی که بر سر منابع آبی ما اورده اند دقت کنیم و نیاز است دستگاه سیاست خارجی ما برخورد لازم را در این حوزه داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ