رکورد بالای نارضایتی از دولت ائتلافی آلمان

اقتصاد ایران: نتایج جدیدترین نظر سنجی حدود یک سال مانده تا برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان از روند کاهشی میزان رضایتمندی از دولت آلمان و رکورد بالای نارضایتی از احزاب دولت ائتلافی به رهبری اولاف شولتز خبر می‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که حدود یک سال قبل از انتخابات فدرال آلمان کاهش میزن رضایتمندی از دولت ائتلافی موسوم به چراغ راهنمایی در آلمان همچنان ادامه دارد.

در نظرسنجی جدید موسسه فورسا، سه حزب دولت ائتلافی ( احزاب سوسیال دمکرات، سبزها و لیبرال دموکرات) با هم تنها 28 درصد آرا را کسب کردند. ارزش حزب سوسیال دموکرات (14 درصد) و سبزها (11 درصد) نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی مانده است، اما حزب لیبرال دموکرات دو درصد از دست می دهد و دیگر با 3 درصد در بوندستاگ نماینده نخواهد داشت. لیبرال ها آخرین بار در نظرسنجی فورسا در ژانویه 2015 به چنین نتیجه بدی دست یافتند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد که احزاب اپوزیسیون در اتحادیه متحد مسیحی یک درصد آراء بیشتر کسب کردند و در حال حاضر می توانند انتظار داشته باشند که 33 درصد از آراء را در انتخابات فدرال به دست آورند. سهم سایر احزاب کمی رشد کرده و به 12 درصد می رسد. چپ (3 درصد)، AfD حزب افراطی جایگزینی برای آلمان (17 درصد) و BSW (7 درصد) و نسبت به هفته قبل تغییری نکرده اند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد که در صورت انتخاب مستقیم صدر اعظم توسط شهروندان تقریبا نیمی از واجدین شرایط رای دادن نه اولاف شولتز و نه رقیب احتمالی وی فریدریش مرتس از اتحادیه احزاب متحد مسیحی را نمی خواهند.

"اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان با وجود شکست تاریخی در انتخابات‌های ایالتی اخیر و نتایج ضعیف در نظر سنجی‌ها اعلام کرده که قصد کناره گیری ندارد و همچنان به دنبال دور بعدی صدر اعظمی هست.

این مقام حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به تاگس اشپیگل گفت: قاطعانه انتظار دارد که خودش و حزب سوسیال دموکرات در سال 2025 چنان مأموریت قدرتمندی دریافت کنند که دولت بعدی را نیز رهبری کنند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان یکشنبه گذشته با 6.1 و 7.3 درصد به بدترین نتایج انتخاباتی تا به امروز در انتخابات های ایالتی تورینگن و زاکسن دست یافت. نتیجه در تورینگن حتی بدترین نتیجه انتخابات ایالتی تا کنون بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ