ادعای سارا نتانیاهو: حماس می‌خواهد اسرا را به ایران ببرد

اقتصاد ایران: همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات عجیب و جنجالی ادعا کرد به این خاطر شوهرش به دنبال کنترل محور فیلادلفیا است چون حماس می‌خواد اسرا را به یمن یا ایران منتقل کند، امری که تعجب محافل امنیتی صهیونیستی را هم برانگیخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز سه شنبه خود سخنان عجیب و جنجالی از سارا نتانیاهو همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد که باز هم ایران هراسی در کانون آن قرار داشت.

براساس این گزارش سارا نتانیاهو در جریان دیدار با خانواده اسرای صهیونیست موجود در غزه ادعا کرد، جنبش حماس به دنبال انتقال اسرای اسرائیلی به خارج از آن از طریق محور فیلادلفیا است و همین امر دلیل اصلی پافشاری شوهرش برای حفظ حضور نظامی در محور فیلادلفیا در مذاکرات است.

یدیعوت آحارانوت به نقل از همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد، وی اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهند حماس تلاش‌هایی منتقل کردن اسرا به بیرون از غزه است و قصد دارد آنها را به نحوی به یمن و ایران برساند.

این گزارش که صبح امروز منتشرشد باعث جنجال بزرگی در رسانه‌های عبری زبان گردید امری که به نوبه خود واکنش نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی را هم به همراه آورد.

این نهادها از طریق کانال‌های رسانه‌ای خود اعلام کردند، سرویس‌های امنیتی اسرائیل هیچ اطلاعی در رابطه با آمادگی حماس جهت انتقال اسرا به خارج از نوار غزه از طریق تونل‌ها‌های حفر شده در زیر محور فیلادلفیا به سوی مصر ندارند.

روزنامه هاآرتص در این رابطه به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی اسرائیل خبر داد، اگر یحیی السنوار واقعا به دنبال انجام این هدف بود، این کار را در همان ماه‌های اولیه جنگ انجام می‌داد، چون او در زمانی که ارتش اسرائیل به جنوب نوار غزه نرسیده بوده ،دست باز تری برای تحقق این هدف داشت.

ادعای عجیب سارا نتانیاهو همچنین این پرسش را در میان تحلیل‌گران صهیونیست به وجود آورد که اگر قرار است حماس این اسرا را به خارج از نوار غزه ببرد، پس چه کسانی را در توافق مبادله اسرا که اصولا محور فیلادلفیا محور مورد اختلاف فیما بین آن است، مبادله کند؟

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ