کمبود نیرو کار ماهر چالش جدید صنایع استان کرمان است

اقتصاد ایران: کرمان_معاون اقتصادی استاندارکرمان گفت: کمبود نیرو کار ماهر به عنوان چالشی جدید در صنایع استان کرمان مشهود است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن زاده، عصر سه شنبه در بازدید از شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان گفت: متأثر از کمبود نیروهای متخصص در واحدهای صنعتی و معدن پدیده "نیرو کار ماهر دزدی" به عنوان چالشی جدید در صنایع این استان مشهود است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فقط دارای مدرک هستند افزود: به واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان اعلام شده تا نیازهای خود برای آموزش و تأمین نیروی ماهر اطلاع دهند.

حسن زاده، با بیان اینکه امروز با کار تیمی و کمک دستگاه قضائی و اداره کل بازرسی در رتبه کسب و کار جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم گفت: دستگاه قضائی برای رونق کسب‌وکار و رفع موانع و مشکلات در این استان همکاری خوبی داشته است و برای رونق در شهرک صنعتی منوجان و تسریع در اجرای پروژه‌ای با حضور سرمایه‌گذار خارجی و رفع موانع واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی کمک کرده است.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیری که در کرمان به‌عنوان بزرگترین استان کشور داریم، این محرومیت‌ها حق استان ما نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به چشم‌انداز تولید یک میلیون تن کاتد مس در کشور تصریح کرد: این برنامه‌ریزی خوبی‌است اما باوجود ابزار و ماشین‌آلات موجود به‌نظر می‌رسد، شعاری بیش نیست.

وی با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات معدنی برای تحقق هدف گذاری تولید یک میلیون تن کاتد مس گفت: تولید کاتد به‌تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی داشته باشد و باید ایجاد صنایع پایین‌دستی برای حداقل ۵۰۰ تن کاتد انجام شود.

حسن زاده، با اشاره به اینکه مجموعه‌های صنایع پایین‌دستی مانند مس شهید باهنر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با ایجاد صنایع پایین‌دستی برای کاتد مس می‌توان موجب افزایش ظرفیت بنگاه‌های صنعتی و ایجاد اشتغال گام برداشت و رؤیای من این است که صنایع پایین‌دستی از مس سرچشمه تا مس باهنر ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان همچنین با اشاره مشکلات بر سر راه مس شهید باهنر کرمان در بحث سهامداری از ارائه ۲ پیشنهاد به شرکت ملی مس برای رفع این مسائل خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ