۶۴ نفر در حوزه تخلفات منابع طبیعی در گلستان بازداشت شده اند

اقتصاد ایران: گرگان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از بازداشت ۶۴ نفر در ۵ ماه اول سال خبر داد.

سرهنگ عیسی گلبینی مفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۷۶۱ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع درخت، بوته کنی، چرای غیرمجاز، کوره ذغال، قاچاق، کت زنی و تخریب و تصرف تشکیل شده که منجر به دستگیری ۶۴ نفر و توقیف ۷۰ دستگاه وسیله نقلیه، ۴۶ مورد تجهیزات شده است.

وی با اشاره به تخریب هشت باب کوره ذغال در ۵ ماه نخست سال، افزود: طی پنج ماهه سال جاری پنج مورد تشکیل پرونده ماده ۴۹ کوره ذغال در استان تشکیل و هشت باب کوره نیز تخریب و مقدار چهار هزار و ۹۳۰ کیلوگرم ذغال توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خصوص محمولات قاچاق مکشوفه گفت: به میزان ۵۷۲ اصله چوب به حجم ۱۸ متر مکعب، ۲۱۹ استر هیزم، چهار هزار و ۹۳۰ کیلوگرم زغال، هزار و ۵۰ کیلوگرم محصولات فرعی جنگل، ۱۷ استر بوته (چلم) در پنج ماه نخست توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان کشف شده است.

وی با اشاره به وقوع ۶۶ مورد حریق در پنج ماه نخست سال در گلستان، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۶ حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد و بر اثر آن ۲۰ هکتار از عرصه‌های ملی در آتش سوخت و آسیب دید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: این در حالی است که در پنج ماه ۱۴۰۲ طی ۱۰۶ مورد حادثه حریق ۲۵ هکتار خسارت دیده بود که در حال حاضر با کاهش ۳۸ درصدی تعداد حریق و کاهش ۲۱ درصدی مساحت حریق رو به رو هستیم.

گلبینی مفرد بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و عام المنفعه تاکید کرد و از هم‌وطنان خواست که هر گونه آسیب و تخریب و یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ