بیشترین شهدای غریب کشور متعلق به خوزستان است

اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: طبق گزارش اعلام شده ۸۵ شهید غریب استان که آزاده بودند شناسایی شده اند به گونه‌ای که بیشترین شهدای غریب کشور در خوزستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز سه شنبه در چهل و هفتمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس یک کار دلی است که می‌تواند حرکت‌های های ما را به نتیجه برساند، اگر بخواهیم به کارهای ظاهری و نصب بنر و امثالهم بسنده کنیم می‌دانیم که تأثیرگذار نیست و ارزشی ندارد چون برنامه شهدا است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا اکنون ثمره خون شهیدان خود را در کل جهان می‌بینند، تصریح کرد: ابر قدرت‌های دنیا در مقابل خون شهدای ما شکست خوردند.

استاندار خوزستان گفت: طبق فرمایش حضرت آقا که تا قله راهی نمانده است، یک یا حسین می‌خواهد تا انشاالله این اتفاق رخ دهد.

حسینی محراب افزود: اسرائیلی‌ها می‌گویند ما تمام شده هستیم. ژنرال‌هایشان این روزها که صحبت می‌کنند، کاملاً پیروزی حزب الله به معنای کلمه در صحبت‌هایشان مشخص است و نشان می‌دهد که خون شهدای ما به بار نشسته است لذا خانواده‌هایشان خوشحال باشند.

وی با بیان اینکه انقلاب با هدایت صحیح حضرت امام (ره) و حضرت آقا، قله‌ها را نشانه رفته و اکنون فتح کرده‌اند، اظهار کرد: چیزی نمانده تا شیعه در نظام اسلامی ما و بالادست همه ابرقدرت‌های دنیا قرار گیرد، البته به لحاظ معنوی، مکتبی، مذهبی و.. انقلاب ما از تمام انقلاب دنیا برتر و بزرگ‌تر است.

استاندار خوزستان بیان کرد: شیوه‌های نو، مسأله‌ای است که باید به آن توجه کنیم تا با ورزش، هنر، قلم و امثالهم کاری کنیم تا جوان‌ها و نوجوان‌های ما، علم را از دست ما، پیشکسوتان، رزمنده‌ها بگیرند و راه را ادامه دهند. اگر این عمل به صورت فاخر در میدان عمل شکل بگیرد، تقریباً می‌توان گفت ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

حسینی محراب ادامه داد: اکنون جوان‌ها باید با استفاده از تجربیات رزمنده‌ها، پدران و برادران خود وارد میدان کارزار شوند، یعنی ساختار تشکیلاتی از بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، مساجد و … این را شکل دهند تا این عزمت همانگونه که وجود دارد به آنها منتقل شود نه اینکه با شبهات باشد.

وی گفت: حضرت آقا فرمودند این نسل بهتر از نسل اولیه انقلاب هستند، پس قطعاً همین گونه است پس ما باید در انتقال به این جوان‌ها نقش داشته باشیم.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران استان با بیان اینکه سعی کنید مخاطب خود را بشناسید، عنوان کرد: مخاطب شناسی ما در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم است.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه تکریم خانواده‌های شهدا و رزمنده‌ها اولین وظیفه همه ما است، افزود: در عالم به مظلومیت شهدای غریب در اسارت نداریم بنابراین یکی از برنامه‌هایی که در این هفته دنبال می‌شود و زمینه کنگره برای آن فراهم می‌شود، شهدای غریب در اسارت است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش اعلام شده ۸۵ شهدای غریب استان که آزاده بودند شناسایی شده‌اند البته آمار از این بالاتر است زیرا هنوز تعدادی شناسایی نشده‌اند در واقع بر اساس آمار، بیشترین شهدای غریب کشور در خوزستان است.

به گفته وی، دانش آموزان و دانشجوها خود باید گرداننده برنامه‌ها باشند لذا باید کار اصلی را به آنها بسپاریم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها شهدای دفاع مقدس خود را معرفی کرده و خانواده‌هایشان را تکریم کنند، برنامه داشته باشند چرا که این یک اجبار نیست بلکه یک وظیفه است.

حسینی محراب تاکید کرد: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ است، دستگاه‌ها نیز نسبت به فضا سازی یاری کنند چرا که شهر و استان باید رنگ و بوی دفاع مقدس بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در دوران راهیان نور بسیار اثرگذار بود لذا گردشگری که قرار است برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود را به بخش دریایی وصل کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ