صدا و سیما مبانی و تبلیغ دین را در رسانه ملی نهادینه کند

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: تبیین مسائل و تبلیغ دین از رسالت‌های مهم صدا و سیما است و باید مبانی دین را در رسانه ملی نهادینه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ماه ربیع الاول منشأ تاریخ اسلام است و این ماه از چند جهت به رسول خدا منسوب است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در تاریخ اسلام افرادی هستند که پیامبر (ص) را خوب می‌شناختند و با ایشان حشر و نشر داشتند و آنان وصاف النبی یعنی توصیف کنندگان پیامبر هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: در میان اصحاب پیامبر (ص) کسی به اندازه امام علی (ع) ایشان را نمی‌شناخت، چون ۳۳ سال شبانه روز با رسول اکرم (ص) بود و ارتباط این دو به قدری نزدیک بود که قرآن امام علی (ع) را جان پیامبر (ص) خطاب کرده است.

وی عنوان کرد: امام علی (ع) در پاسخ به سوال امام حسین (ع) مبنی بر اینکه پیامبر (ص) در خانه چگونه بودند، گفتند که جد شما وقتی وارد خانه می‌شد، وقت خود را سه قسمت تقسیم می‌کرد، بخشی برای خدا و عبادت، بخشی دیگر برای خودش و بخش دیگر برای خانواده وقت می‌گذاشت و بخشی که برای خانواده بود، هیچوقت لطمه نمی‌خورد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: در نظام خانواده امروز متأسفانه اینگونه نیست و خانواده درگیر موضوعات دیگری هستند، بنابراین تقسیم وقت برای خانواده خیلی مهم است و حضرت بسیار تذکر می‌دادند که خانواده را مهم بشمارید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: روایت است که پیامبر (ص) به رایحه خوش و آراستگی اهمیت می‌دادند و می‌گفتند که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و سیصد روایت درباره لباس پوشیدن در وسایل شیعه ذکر شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت تصریح کرد: پیامبر اسلام فرمودند، مردی که به زنش ابراز محبت کند از هر هدیه‌ای بالاتر است و فرهنگ دین ما با غرب تفاوت دارد و آنها به دنبال جایگزین هستند، بنابراین خدمت به خانواده از سیره اهل بیت است.

وی گفت: همسر از نظر قرآن از جان شماست و ازدواج می‌کنید تا آرامش پیدا کنید، چراکه باعث مودت و محبت شدید می‌شود و همسر نیز باعث رحمت است.

حجت الاسلام رفیعی اذعان کرد: سوال دوم امام حسین (ع) از امام علی (ع) در خصوص پیامبر (ص) این بود که ایشان بیرون از خانه چگونه بودند و ایشان پاسخ دادند که زبان خود را کنترل می‌کرد، مگر جایی که حرف مفید باشد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: باید یقین کنیم که صحبت مفید است و پیامبر (ص) هیچگاه حرفی که موجب سرزنش دیگران بشود را نمی‌زدند و پیامبر سعی داشتند تا الفت ایجاد کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های رسول خدا (ص) این بود که بزرگ هر قومی را احترام می‌کرد، حتی اگر کافر بود و همچنین پیامبر (ص) جویای احوال اصحاب خود می‌شد ولی امروز این تفقد در بین ما از بین رفته است.

وی اظهار کرد: باید درست دعا کنیم و در دعا نباید به خداوند خط و جهت ندهیم و دعای ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الآخرت الحسنه وقنا عذاب النار را هنگام بیماری مرتباً تکرار کنید.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: امام علی (ع) در خصوص نظام تربیتی پیامبر (ص) گفتند که پیامبر کارهای خوب و بد را متذکر می‌شد و این مساله در نظام تربیتی امروز تشویق و تنبیه گفته می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: تبیین، تبلیغ دین و مسائل آن از رسالت‌های مهم صدا و سیما بوده و آن ملزم به نهادینه کردن مبانی دین در رسانه ملی است، بنابراین تبلیغات دینی و پاسخگویی به شبهات باید در قالب کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که رسانه باید به کمک دین بیاید و هوش مصنوعی و از این چنین ابزارهایی باید برای ترویج دین و مبانی آن بهره ببریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ