صنعت پتروشیمی یکی از ظرفیت‌های کشور جهت ارزآوری است

اقتصاد ایران: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: صنعت پتروشیمی، به دلیل وجود منابع نفت و گاز، یکی از ظرفیت‌های خوب کشور ما به جهت ارزآوری و اشتغال زایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید از هجدهمین دوره‌ی نمایشگاه "ایران پلاست" گفت: صنعت پتروشیمی، به دلیل وجود منابع نفت و گاز، یکی از ظرفیت‌های خوب کشور ما به جهت ارزآوری و اشتغال زایی است. بازار کشورهای منطقه، ظرفیت ۱۳۵ میلیارد دلار واردات صنایع پایین دست پتروشیمی را دارا هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر نیز شاهد آن بودیم که صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی آن، کمترین آسیب را از تحریم‌ها دیده است.

وی اضافه کرد: امروز که شروع برنامه‌ی هفتم توسعه با شروع دولت و مجلس جدید مصادف شده است، باید همه دست به دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم به اهداف معیّن شده در این برنامه دست پیدا کنیم. یکی از این اهداف، رشد ۸ درصدی در اقتصاد است که با تمرکز بر مزیّت‌های نسبی کشورمان مانند صنایع پایین دست پتروشیمی می‌تواند محقق شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که نمایشگاه ایران پلاست در سال جاری نسبت به سال‌های قبل چه تفاوت‌هایی داشت، عنوان کردند:
خوشبختانه شاهد آن هستیم که شرکت‌های فعال در این عرصه، دچار رکود و عقب‌گرد نشده‌اند و روند رو به پیشرفتی را طی می‌کنند.

جلیلی در پایان این بازدید در نشست صمیمی با تشکل‌های صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت کرد و افزود: طی دو سال گذشته در دیدارهای مختلفی که با تولیدکنندگان داشتیم به روشنی معلوم شد که مسائل اصلی اصناف مختلف مشترک است؛ بنابراین انجمن‌های صنفی نقش مهمی در پیگیری راه حل‌های مسائل صنعت خواهند داشت. محور قرار دادن انجمن‌ها در یک سازوکار مستمر برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف قوای سه‌گانه با اصناف صنعتی یکی از راه‌های پیگیری مشکلات مجموعه‌های تولیدکننده است.

جلیلی گفت: حمایت از تولید زمانی به صورت واقعی شکل خواهد گرفت که دستگاه‌ها ملزم به اخذ مشورت از انجمن‌های صنفی صنعت در طول مراحل سیاست‌گذاری و صدور بخشنامه‌ها باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ