وزیر سابق صهیونیست: حکومت نظامی در غزه تنها راه‌حل است

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی به دنبال حاکم کردن، حکومت نظامی در نوار غزه است و همین امر را با پرداختن پر رنگ به این مسئله در رسانه‌ها به پیش می‌برد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک وزیر سابق اسرائیلی امروز سه شنبه در گفتگو با شبکه 7 این رژیم ضمن ابراز بدبینی نسبت به امکان دستیابی به توافق اعلام کرد تل‌آویو نیازمند حکومت نظامی در غزه است، چون اسرائیل اکنون در شرایطی در غزه قرار گرفته است که تحقق پیروزی در آن محال است.

حاییم رامون وزیر سابق رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه 7 تلویزیون این رژیم که متعلق به شهرک نشینان است، دلایل خود را در رابطه با ضعیف بودن شدید امکان دستیابی به توافق اعلام و خبر داد فقط در صورتی که همه اسرا در یک مجموعه و همزمان ـ چه زنده و چه مرده ـ آزاد شوند امکان توقف جنگ وجود دارد.

حاییم رامون وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در عین حال در این رابطه گفت: از دیدگاه او شانس موفقیت توافق بسیار پایین است، او ضمن اعتراف ضمنی به نقش رژیمش در شکست این توافق گفت، گرچه اکنون گفته می‌شود که حماس دلیل اصلی شکست مذاکرات است اما به رغم آن اگر حماس هم همکاری می‌کرد اجرای این توافق برای ما بد بود زیرا ما به هر شکل مجبور می‌شویم همه چیز بدهیم پس بهتر است آن 20 اسیر زنده را هم نیاوریم باید توافق در برگیرنده همه باشد، همه در مقابل همه، چرا باید توافق فراگیری امضا شود و در عین حال 40 اسیر همچنان در دست (حماس) باقی بماند.

رامون با دروغ توصیف کردن گفتمان رسانه‌ای مسئولین اسرائیلی گفت: هر کسی به مردم گفته است که مرحله دوم این توافق 42 روز بعد انجام می‌شود و تعداد بیشتری از اسرا آزاد می‌شوند به شما دروغ گفته است، ما اگر می‌خواهیم همه اسرا آزاد شوند باید عقب نشینی‌های بزرگی را انجام دهیم.

وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، من تصور نمی‌کنم حتی 60 نفر از اسرای اسرائیلی زنده باز گردند.

او در رابطه با شرایط جنگ هم گفت: نقشه جنگی اسرائیل بر علیه حماس، همان نقشه‌ای که بخش سیاسی به رهبری نتانیاهو، گالانت و گانتس آن را به تصویب رساندند ما را در شرایطی قرار داد که اکنون می‌توان اعلام کرد، محال است ما بتوانیم در این جنگ پیروز شویم، فقط ما در صورت تشکیل حکومت نظامی قادر به تحقق اهداف این جنگ خوهیم بود.

رامون در این رابطه توضیح داد: طرفی که آب و غذا بین مردم توزیع می‌کند، کنترل آنها را هم به عهده دارد، محال است بدون حکومت نظامی چنین امری محقق شود، قوانین بین المللی هم ما را مجبور می‌کند که اقدام به توزیع آب و غذا کنیم، ما اکنون نیازمند اشغال سرزمینی و نیز به عهده گرفتن مدیریت امور ساکنان این مناطق هستیم.

این سیاستمدار کهنه کار هم حمایت خود را از برگزاری انتخابات زودرس اعلام کرده و گفت: ساختار سیاسی باید رای اعتماد مجددی از مردم بگیرد، من از همان روز اول اعلام کردم انتخابات باید در اسرع وقت برگزار شود، زیرا بعد از آنچه که در 7 اکتبر رخ داد باید به مردم باز گشت و از آنها درخواست رای اعتماد مجدد کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ