تأکید وزیر کشور بر استفاده از تجارب استانداران ادوار

اقتصاد ایران: وزیر کشور در مجمع استانداران اداور کشور پیشنهاد داد کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر مؤمنی وزیر کشور در مجمع استانداران ادوار کشور پیشنهاد داد کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

وزیر کشور آسیب‌های اجتماعی را از حوزه‌های اصلی وظایف وزارت کشور دانست و افزود: باید از تبدیل پدیده‌های اجتماعی به امنیتی جلوگیری کنیم و باید توجه داشت که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با وفاق و همدلی حل کرد.

وزیر کشور ضمن خیرمقدم به استانداران اسبق کشور و با اشاره به اهمیت مشاوره و تخصص گفت: من در همه دوران مسئولیت همواره از مشاوره‌های اتاق فکر بهره برده‌ام و این رویه ادامه خواهد داشت، به خصوص مشاوره‌های برون‌سازمانی می‌تواند درک بهتری از نقاط ضعف هر سازمان را ایجاد کند.

مؤمنی مجمع استانداران ادوار را فرصتی مغتنم برای انتقال تجربه دانست و افزود: پیشنهادات و نکاتی که اعضای این مجمع در این جلسه ارائه کردند حاصل تجاربی ارزشمند است و حتماً مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به گستردگی وظایف وزارت کشور گفت: اکثر کارکردها و امور وزارت کشور ماهیت بین سازمانی دارند و وزارت کشور به عنوان متولی، نقش سیاستگذار و حاکمیتی دارد، از همین رو انتخاب استانداران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وزیر کشور با اشاره به رویکرد وفاق ملی رئیس جمهور افزود: خوشبختانه آقای پزشکیان شعار وفاق ملی خود را در عمل نیز ثابت کرده است و ما باید با ایجاد همبستگی ملی به افزایش سرمایه اجتماعی کمک کنیم و در این میان یکی از مهمترین مولفه‌ها، افزایش میزان مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی است.

مؤمنی گفت: هرچه میزان مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی بیشتر باشد هم‌افزایی میان مؤلفه‌های امنیت ملی نیز افزون خواهد شد.

وی افزود: ما و همکارانمان در وزارت کشور گوش شنوایی برای شنیدن داریم و مسلماً همگی به مشاوره نیازمندیم و در عین حال از تمامی اعضای مجمع باید تقدیر کرد که بدون داشتن چشم‌داشتی به دنبال کمک هستند.

وزیر کشور پیشنهاد داد تا کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

در ابتدای این جلسه محمدحسین مقیمی، رئیس مجمع استانداران ادوار جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به سابقه تشکیل مجمع استانداران گفت: این مجمع از سال ۱۳۸۳ تشکیل شده است و تمامی استانداران سابق با تفکرات و دیدگاه‌های سیاسی متنوع در آن عضو هستند.

وی با اشاره به اهداف تأسیس این مجمع اظهار کرد: انتقال تجربه‌های استانداران از اهداف اصلی این مجمع بوده است.

مقیمی با اشاره به وظایف متعدد و گسترده استانداران و وزارت کشور افزود: کشور همانگونه که در سیاست خارجی دارای دکترین است باید در سیاست داخلی نیز دکترین داشته باشد.

در پایان این جلسه محمد حسین مقیمی رئیس مجمع استانداران به عنوان مشاور وزیر کشور منصوب شد.

در این جلسه همچنین برخی از استانداران ادوار طی سخنانی به موضوعاتی از جمله توانمندسازی تشکل‌های غیر دولتی، استفاده از ظرفیت نخبگان و لزوم توجه به مهاجرت و حاشیه‌نشینی اشاره کردند.

همچنین توسعه متوازن شهرها و روستاها، لزوم افزایش شاخص بهره‌وری در استان‌ها و اجرایی کردن طرح آمایش سرزمینی از دیگر محورهایی بود که در این جلسه مطرح شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ