طرح تروئیکای اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران

اقتصاد ایران: تروئیکای اروپا با طرح اتهام واهی مبنی بر این که ایران موشک‌های بالستیک به روسیه منتقل می‌کند، در حال کار بر روی اعمال تحریم جدید علیه تهران است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام کردند که بر روی اعمال تحریم‌ها علیه هواپیمایی ایران کار خواهد کرد. این کشورها تهران را متهم به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه می‌کنند.

این کشورها در بیانیه مشترکی مدعی شدند که این اقدام یک تشدید تنش از سوی ایران و روسیه و یک تهدید مستقیم برای امنیت اروپا است.

آنها عنوان کرده‌اند که هر سه کشور، گام‌های فوری برای لغو توافق‌های خدمات هوایی دو جانبه با ایران بر خواهند داشت. 

این اقدام تروئیکا در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است که روسیه موشک‌های بالستیک از ایران دریافت و احتمالا در عرض چند هفته از آنها در اوکراین استفاده کرده است.

در کنار طرح این ادعای بلینکن که در جریان سفرش به انگلیس مطرح شده، بلینکن گفت که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران از جمله شرکت هواپیمایی ایران ایر اعمال می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز سه‌شنبه در خلال یادداشتی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، تاکید کرد: انتشار اخبار غلط و گمراه کننده درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها، صرفا یک اقدام زشت تبلیغاتی و دروغ با هدف مخفی سازی ابعاد حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غیر قانونی آمریکا و برخی کشورهای غربی از نسل‌کُشی در نوار غزه است.

وی اضافه کرد: اینگونه دروغ پراکنی‌ها نباید سبب انحراف توجهات جامعه جهانی از مسئولیت آنها برای تلاش جهت توقف ماشین جنایت جنگی و کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن حامیان این رژیم گردد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ